ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

چگونگی بازگرداندن اکانت هک‌شده اینستاگرام

این روزها امنیت برنامه‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام، از جهت هک شدن یا دسترسی دیگران نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین دانستن راهکارها و روش‌هایی که می‌توانند به امنیت بیشتر اکانت کاربران در شبکه‌های مختلف بینجامد، کمک‌کننده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نسخه اولیه اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و توانست به سرعت محبوبیت کسب کرده و به صدها میلیون کاربر برسد. این شبکه اجتماعی برای اشتراک عکس و ویدئوست که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر هم‌رسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتالی برای عکس‌هایشان استفاده کنند.

از آنجا که ثبت مشخصات هویتی و احتمالا موقعیت مکانی‌ در اینستاگرام انجام می‌شود و کاربران می‌توانند افراد دیگر را در دایره دوستان خود بپذیرند و عکس‌هایشان را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان اقدامات امنیتی لازم را در مورد اینستاگرام رعایت کرد؟

همچنین بخوانید

از سوی دیگر ممکن است اکثر کاربران نگران هک شدن یا لو رفتن پسورد اینستاگرام خود باشند، بنابراین روش‌هایی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام از سوی کارشناسان عنوان می‌شود. یکی از این موارد بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا آن است که جهت بازیابی اکانت هک‌شده خود از طریق ایمیل اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید و یا رمز عبور شما توسط هکر تغییر کرده‌، پس از واردشدن به سایت www.instagram.com مانند تصویر زیر بر روی گزینه Forgot کلیک کنید. سپس نام کاربری یا ایمیل متصل به حساب خود را وارد کرده و روی دکمه Reset Password کلیک کنید.

اگر ایمیل خود را درست وارد کرده‌ باشید و هکر آن را تغییر نداده‌ باشد، یک لینک فعال‌سازی پسورد جدید به ایمیل شما ارسال می‌شود. حال اگر هکر قصد داشته‌ باشد ایمیل اکانت شما را عوض کند، به محض انجام این کار یک اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل به شما انجام می‌شود و شما را مطلع می‌کند که درخواست تغییر ایمیل برای حساب اینستاگرام شما داده‌شده‌ است.

حالا شما باید برروی Please Secure your account کلیک کنید و یک رمز عبور جدید برای خود انتخاب کنید و از دسترسی هکر به حساب خود جلوگیری کنید. فراموش نکنید همه این موارد در صورتی امکان‌پذیر است که شما هنگام ثبت نام در اینستاگرام، اطلاعات صحیح خود را وارد کرده‌ باشید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا