امور زیربناییراه و ساختمان

عدم تامین زمین برای طرح مسکن اجاره ای

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد در سال گذشته موفق به دریافت زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن جهت اجرای طرح مسکن اجاره ای در کشور نشد.

جواد حق شناس در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: البته واگذار نشدن زمین به مفهوم مخالفت یا عدم همکاری سازمان ملی زمین و مسکن در این قضیه نیست بلکه سازمان مزبور باید زمین های مناسبی را در سطح استان ها شناسایی و با هماهنگی های لازم در اختیار طرح قرار دهد که این روند کمی زمان بر است.

وی در ادامه اظهارداشت: مسکن اجتماعی از جمله برنامه های دولت یازدهم و دوازدهم برای مسکن اقشار کم درآمد در جامعه است.

همچنین بخوانید

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این طرح با پیگیری و تلاش سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد.

وی همچنین افزود: متاسفانه در چند موضوع از جمله تامین تسهیلات بانکی و یارانه برای اجرای این پروژه در سال ۱۳۹۶ بودجه ای اختصاص پیدا نکرد.

حق شناس اظهارداشت: مسکن اجتماعی شامل دو بخش اجاره ای و حمایتی است.

وی در مورد ساخت مسکن اجاره ای گفت: اجرای این طرح به دو شکل خواهد بود؛ نخست برخی سازندگان، نهادهای مسئول مرتبط با افراد کم بضاعت و غیره امکاناتی از جمله زمین در اختیارداشته و فقط برای ساخت نیازمند کمک های مالی و تسهیلات بانکی هستند و در حالت دوم دولت زمین در اختیار سازندگان قرار می دهد و این افراد به تناسب ارزش زمین واحد مسکونی احداث و عرضه می کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سازندگان سهم خود را به عنوان مالک به فروش رسانده و سهم دولت در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد تا این نهاد واحدهای مسکونی مزبور را به بصورت اجاره در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دهد.

وی اضافه کرد: تامین زمین در این مورد بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن خواهد بود.

حق شناس تصریح کرد: بنیاد مسکن بنا به وظیفه خود برآوردی از حیث میزان زمین مورد نیاز در شهرهای مختلف، نرخ اجاره و سایر شاخص ها ی آماری جهت اجرای طرح مزبور انجام و جدولی تهیه و به سازمان ملی زمین و مسکن ارائه کرده است.

وی یادآورشد:پیرو این اقدامات بخشنامه ای در خصوص تهیه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی اجاره ای از سوی سازمان مربوطه در کشور تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا