ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ال‌جی در صدر جدول تولیدکنندگان تلویزیون اولد ایستاد

شرکت ال جی الکترونیکس در سال گذشته میلادی، با کسب ۷۵ درصد از بازار فروش تلویزیون‌های اولد در جایگاه نخست بهترین تولیدکننده این نوع از تلویزیون قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از  وب سایت دیجی تایمز، ال جی الکترونیکس در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تقریبا ۱.۵ میلیون تلویزیون اولد را در سراسر جهان به فروش رساند و انتظار می‌رود در سال جاری ۲۰۱۸ نیز این رقم را به ۲ میلیون دستگاه تلویزیون اولد برساند.

این در حالیست که پیشتر، سونی نخستین تولیدکننده این نوع خاص از تلویزیون بود اما از سال گذشته تاکنون، ال جی با اختلاف زیادی در رتبه نخست و سونی بعد از آن قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سال گذشته در مجموع دو میلیون دستگاه تلویزیون اولد به فروش رفته که از این میزان ۱.۵ میلیون آن، سهم ال جی بوده است. همچنین آنچنان که برآورد شده است این رقم در سال جاری به ۳ میلیون دستگاه افزایش یابد.

در حال حاضر ال جی الکترونیکس بدون شک رهبر عرصه تلویزیون‌های اولد محسوب می‌شود چراکه در سال گذشته با به فروش رساندن بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه تلویزیون اولد، ۷۵ درصد از سهم با ارزش این بازار را به خود اختصاص داد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که میزان فروش تلویزیون‌های اولد این غول تکنولوژی کره‌ای در سال جاری به دو میلیون دستگاه می‌رسد اما برخی دیگر معتقدند از آنجایی که سایر شرکت‌ها عرضه تلویزیون‌های اولد خود را تقویت کرده و افزایش خواهند داد، سهم این شرکت از بازار به ۶۶ درصد تقلیل خواهد یافت.

سونی، غول ژاپنی تولیدکننده تلویزیون در جهان، با این حال در رتبه دوم بعد از ال جی قرار گرفته است چراکه در سال گذشته تنها توانست ۲۰۰ هزار دستگاه تلویزیون اولد بفروشد. انتظار می‌رود میزان فروش آن در سال ۲۰۱۸، به ۵۰۰ هزار دستگاه برسد. پس از سونی، شرکت‌های دیگری همچون پاناسونیک، فیلیپس، گراندیگ، لو و هایسنس در رتبه‌بندی‌های بعدی این فهرست جای گرفته‌اند.

در این گزارش همچنین به احتمال تامین پنل‌های اولد برای سونی و سایر شرکت‌های چینی توسط ال جی نیز اشاره شده است. ال‌جی دیسپلی، شرکت زیر مجموعه شرکت ال جی است که به تولید انبوه پنل‌های اولد تلویزیون و گوشی هوشمند مشغول است. این شرکت پنل‌های تولیدی‌ خود را به گستره وسیعی از دیگر تولیدکنندگان همچون اپل و سونی می‌فروشد.

البته هنوز بازار تلویزیون‌های اولد در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها، سهم اندکی را به خود اختصاص داده‌اند چراکه در سال حدودا ۲۱۰ تا ۲۲۰ میلیون دستگاه تلویزیون در جهان به فروش می‌رسد که تنها حدود دو میلیون دستگاه آن را تلویزیون اولد تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا