بورسبورس اوراق

حجم و ارزش بازار نسبت به روز گذشته صعودی شدند

 

در داد و ستدهای روز جاری، سرمایه گذاران بورسی  حدود ۹۵۸ میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۹۵۷ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۲ هزار و ۷۳ میلیارد ریال بود و در ۵۷ هزار و ۶۵۵ نوبت معاملاتی انجام شد.

در جریان معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

در بازار روز جاری نمادهای «شخارک»،«فارس»،«فولاد» و «جم» بیشترین اثر منفی را بر رشد شاخص به جای گذاشتند، در مقابل اما نمادهای «همراه» و «کچاد» با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

امروز شاخص کل با افت ۴۶۱ واحدی به کار خود پایان داد و به سطح ۹۶هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص کل (هم وزن) نیز در مسیری نزولی به ۱۶ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

در معاملات آخرین روز هفته، بیشترین رشد قیمتی مربوط به نماد «نبورس» بود. نهادهای مالی بورس اوراق بهادار امروز با رشد حدود ۵ درصدی همراه شد. بعد از «نبورس»، شرکت های قند ثابت خراسان ،تکنوتار  و واسپاری ملت بیشترین رشد قیمتی را به ثبت رساندند.

همچنین درجدول معاملاتی امروز بورس تهران، پتروشیمی خارک بیشترین افت قیمتی را به جای گذاشت. در ادامه نیز لیزینگ صنعت و معدن، صنایع کاغذ سازی کاوه و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مرابحه سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با بیشترین عرضه ها و صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات  با معامله  بیش از ۱۳۳ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و معدنی و صنعتی چادرملو  با معامله ۶۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا