انرژی

سهراب گیلانی: نسبت به تامین آب برای منشاء ریزگردهای خوزستان اقدام شود

نماینده مردم شوشتر و گتوند با اشاره به سفر آینده وزیر نیرو به خوزستان نکاتی را مطرح کرد و از وی خواست که نسبت به تامین آب برای منشا ریزگردهای خوزستان اقدام شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گفت: به مناسبت سفر آینده وزیر نیرو به خوزستان چند نکته‌ای را مطرح می کنم. از مدیران کل برق شهری و روستایی خوزستان به جهت تامین اعتبار و آغاز به کار ۲۵ پروژه مرتبط در شوشتر تشکر می کنم. با توجه به کاهش بارندگی که از سوی رئیس محیط‌زیست کشور هم بیان شده و اینکه خوزستان مشکل کمبود آب دارد، انتظار داریم که از انتقال آب از سرچشمه‌های کارون و دز به جز آب شرب جلوگیری کنید.

وی افزود: نسبت به تامین آب برای منشا ریزگردها داخل سرزمین خوزستان اقدام کنید. موضوع برخورد دوگانه قیمت آبهای کشاورزان را حل کنید. برای شیوع آب به پشت سد گتوند که ۸.۵ میلیون تن نمک بر آن وارد شده و همچون بمب ساعتی عمل می‌کند، اقدامی بیندیشید.

همچنین بخوانید

گیلانی اظهار کرد: دستور دهید مسیر اصلی تامین آب سازه‌های آبی و آبشارهای شوشتر اصلاح و لایروبی شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در تذکری به وزیر اقتصاد گفت: آقای کرباسیان چرا علیرغم جلسات و تذکرات متعدد نسبت به آینده صنعت کارون که باید توسعه پیدا کند، بی توجهی می کنید؟ از مشاورهای طماع آدرس‌های غلط نگیرید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا