انرژی

انتقاد یک نماینده از عدم همراهی مسئولین استان اردبیل در سفر رییس‌جمهور به آذربایجان

یک عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها با شعار محقق نمی‌شود، مزایای منطقه‌ای استان اردبیل ایجاب می‌کرد تا هیاتی متشکل از مسئولان عالی استان و تولیدکنندگان استانی هیات ایرانی را در این سفر همراهی می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صدیف بدری در نطق میان دستور امروز خود در مجلس ضمن تبریک سال نو با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، بیان کرد: امیدوارم امسال شاهد توفیقات مجلس و دولت در حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و افزایش بهره‌وری و اشتغال در جامعه باشیم.

وی در ادامه گفت: آغاز سال جدید با سفر رییس‌جمهور به آذربایجان همراه بود و علیرغم اینکه استان اردبیل دارای صدها کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان است، در میان ناباوری مردم و مسئولان استان هیچ مسئولی از این استان حتی استاندار محترم در این سفر هیات ایرانی را همراهی نکرد. آقای رییس‌جمهور و وزیر خارجه حمایت از کالای ایرانی تنها با شعار محقق نمی‌شود. مزایای منطقه‌ای استان اردبیل ایجاب می‌کرد تا هیاتی متشکل از مسئولان عالی استان، هیات تجاری، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در این سفر حضور می‌یافتند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم اردبیل در مجلس، گفت: جوانان توانمند اردبیل به دلیل اینگونه تبعیض‌ها و بی‌توجهی‌های آشکار و سریالی دولت لقب استان ناتنی را به اردبیل داده‌اند و پاسخ من به عنوان نماینده به این جوانان در قبال این عملکرد غیرقابل دفاع شما چه می‌تواند باشد؟ آقای مونسان و رییس سازمان میراث فرهنگی کالای ایرانی منحصر به تولیدات صنعتی و کشاورزی نیست. ضعف زیرساخت‌های گردشگری در کشور همه ساله سبب خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور می‌شود و این در حالی است که میراث تاریخی کشور به فراموشی سپرده شده است.

بدری در ادامه گفت: میراث تاریخی شهر مشکین دشت اردبیل در حال نابودی است و در کمال تعجب مدیریت استان ضمن شانه خالی کردن از بار مسئولیت، تخریب گسترده این میراث را امری طبیعی عنوان کرده است. ادامه این روند چیزی جز روسیاهی تاریخی برای ما به ارمغان نخواهد آورد؛ چرا که میراث‌دار خوبی برای پدرانمان نبودیم. مردم منطقه منتظر مسئولین نخواهند ماند و در روزهای اخیر با تشکیل زنجیره انسانی پیرامون محوطه باستانی عزم جدی خود را برای حفظ از داشته‌های تاریخی و فرهنگی استان نشان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صف‌های طویل در راه‌های خروجی کشور در تعطیلات عید و خروج ده‌ها هزار نفر در چند روز ابتدایی سال محصول سوء مدیریت‌هاست و اگر مسئولین ذیربط همین‌گونه ادامه دهند بعید نیست مردم در آینده نه چندان دور برای تهیه مایحتاج روزانه خود نیز به شهرهایی مانند وان و باکو مراجعه کنند.

بدری ادامه داد: آقای رییس‌جمهور و وزیر نیرو مردم غیور و مرزدار استان اردبیل به ویژه دشت مغان و عشایر مغان نقش بی‌بدیلی در طول تاریخ انقلاب اسلامی داشته و دارند. عشایر و مردم مغان در کنار مرزداری خود به عنوان تولیدکننده در عرصه کشاورزی و دامداری نقش بی‌بدیلی را در رونق اقتصادی منطقه و کشور ایفا می‌کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس مستندات تاریخی، اقتصادی و زیست محیطی تنها استفاده‌کننده از آب رودخانه ارس و دارای حق قانونی مردم مغان و زرخیز هستند؛ لذا برای پرهیز از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی انتظار داریم در اسرع وقت ضمن انفعال مصوبه تقدیم حقابه سال ۹۲، نسبت به اختصاص حقابه کامل دشت مغان اقدام نمایید. مردم استان به ویژه مردم مغان اجازه نخواهند داد که حتی یک متر مکعب از حقابه رودخانه ارس کم شود و به جاهای دیگر که هیچ توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد انتقال داده شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا