بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

معرفی ۲۰ چهره تاثیرگذار فین‌تک در سال ۲۰۱۸

ماهنامه عصر تراکنش / به بهانه شروع سال جدید ۲۰ نفر از تاثیرگذارترین افراد در فین‌تک ۲۰۱۸، به‌همراه آدرس توئیترشان را به شما معرفی می‌کنیم. بد نیست آنها را در شبکه‌های اجتماعی خود دنبال کنید.

بعضی‌ها هستند که حرف‌ها و عملکردشان در حوزه و صنعتی که کار می‌کنند، تاثیرات بیشتری روی افراد دارد. مردم شاید به لینکدین‌شان سر بزنند، در اینستاگرام دنبال‌شان ‌کنند، توئیت‌هایی را که در توئیتر می‌گذارند، بخوانند و خلاصه به هر طریقی که شده پیگیر اخبار مربوط به این آدم‌ها باشند.

فعالیت‌ها و تلاش‌هایشان، مطالعات‌شان و حضور پررنگی که در آن صنعت به‌خصوص دارند، بی‌شک در این تاثیر‌گذاری نقش داشته است و همین مسائل باعث می‌شود تا حتی بعضی‌ها به قدری مرید سینه‌چاک این افراد شوند که اگر بگویند ماست سیاه است، همه قبول ‌کنند که بله سیاه است.

کاری به از این طرف بوم افتادن این هواداران نداریم، ولی به هر حال می‌دانیم که برخی افراد، چه خوش‌مان بیاید و چه نیاید، در حوزه کاری که فعالیت می‌کنند، تاثیرگذار هستند و نمی‌شود آنها را نادیده گرفت، یا از فعالیت‌هایشان غافل ماند. حوزه مد نظر ما برای معرفی چنین افراد تاثیرگذاری، مسلما فین‌تک است.

خوبی جامعه فین‌تک، همین «جامعه» بودن به معنای واقعی‌اش است که بر خلاف گروه‌های مالی سنتی، افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و جزئی از این جامعه به‌حساب می‌آیند، به یکدیگر کمک می‌کنند، به پرسش‌ها پاسخ می‌دهند، از پروژه‌های فین‌تک پشتیبانی می‌کنند و برای ارتقای پروژه‌ها و دستیابی به اهداف جهانی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

با وجود فناوری‌هایی مانند پرداخت‌های موبایلی، زنجیره بلوک و یادگیری ماشین که به‌سرعت وارد کسب‌وکارهای مالی می‌شوند، به‌وضوح مشخص است که موسسات مالی سنتی بیش از پیش و با سرعت بسیار بالایی آغوش‌شان را به روی این فناوری‌های برهم‌زننده گشوده‌اند.

برای اینکه بیشتر در جریان این تغییرات و اخبار مهم صنعت فین‌تک باشید، می‌خواهیم ۲۰ نفر از همان افراد تاثیرگذاری را که پیش‌تر درباره‌اش صحبت کردیم، به شما معرفی کنیم؛ افرادی که شاید نام برخی از آنها برایتان آشنا باشد و حتی شاید شبکه‌های اجتماعی آنها را هم دنبال می‌کنید و اگر هم نه، پیشنهاد ما به شما این است که جایی برای این اسامی در میان افرادی که دنبال‌شان می‌کنید، باز کنید.

این افراد تاثیرگذار در حوزه فین‌تک، افراد مورد اعتماد و محترمی در صنعت مالی هستند که هم اطلاعات دست‌اولی در اختیار دارند و هم اینکه این اطلاعات را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

اهمیت توئیتر

توئیتر به دلیل اینکه در ایران فیلتر است، فرصت‌های بسیار خوبی از تولیدکننده‌های محتوای ایرانی گرفته شده است. برخلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که در ایران هم در دسترس هستند، توئیتر فضای سالم و تخصصی دارد. بسیاری ازافرادی که در یک حوزه تخصصی فعالیت پیوسته دارند به صورت مرتب در توئیتر حضور دارند. چهره‌هایی هم که در این دو صفحه معرفی شده‌اند، جزو افرادی هستند که در توئیتر به صورت پیوسته درباره فناوری‌های مالی می‌نویسند.

 

کریس گِلدهیل (@cgledhill)

کریس گلدهیل، سخنران در حوزه فین‌تک و مقیم لندن است. او همچنین تفسیرگر و نویسنده در حوزه فناوری‌های ساختارشکن و نوآوری‌های مالی است. علاوه ‌بر اینها، گلدهیل، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار اپلیکیشن ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی به‌نام Secco Aura نیز هست. گلدهیل بیش از ۶۱ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

کریس اسکینر (@Chris_Skinner)

کریس اسکینر، نویسنده، مفسر و سخنران شناخته‌شده در حوزه فین‌تک است و بیش از ۴۳ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد. او مدیرعامل شرکت تحقیقاتی «بالاترو» و همچنین هم‌بنیانگذار وب‌سایت Sharing Tomorrow و رئیس هیات‌مدیره باشگاه سرویس‌های مالی نیز هست. او چند کتاب پرفروش نوشته که کتاب بانک دیجیتال وی توسط شبکه «راه پرداخت» به زبان فارسی منتشر شده است.

برت کینگ (@BrettKing)

برت کینگ، نویسنده، سخنران و همین‌طور مجری برنامه رادیویی «برکینگ بنکس» در حوزه فین‌تک است. یک‌ بار در سال ۲۰۱۵، برت کینگ به سایت CNBC گفت که صنعت بانکداری تجربیات ساختارشکنانه بیشتری طی ۱۰ سال آینده نسبت به ۳۰۰ سال قبل دارد. کینگ ۴۸ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

بردلی لیمر (@leimer)

لیمر، نویسنده و سخنران برجسته در حوزه فین‌تک و همچنین رئیس بخش استراتژی فین‌تک در شرکت Explorer Advisory & Capital است. لیمر در توئیترش نوشته که به‌شدت به‌دنبال این است که صنعت بانکداری را به‌مراتب بهتر کند. او بیش از ۳۷ هزار دنبال‌کننده در شبکه توئیتر دارد.

جیم ماروس (@JimMarous)

جیم ماروس را باید به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در صنعت بانکداری معرفی کرد. ماروس از بنیانگذاران سایت The Financial Brand و همچنین صاحب و موسس سایت «گزارش بانکداری دیجیتال» است. ماروس بیش از ۵۲ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

دیوید بریر (@davidbrear)

بریر، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای ۱۱:FS است. دیوید بریر ساکن لندن است و حوزه‌های مورد علاقه او در فین‌تک شامل اینشورتک و زنجیره بلوک است. علاوه بر سمت مدیرعاملی، بریر یک سرمایه‌گذار در حوزه کسب‌وکارهای فین‌تک، استراتژیست و همین‌طور سخنران در حوزه فین‌تک است. بریر ۳۶ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

سباستین مونیر (@sbmeunier)

مونیر با اینکه تازه در سال ۲۰۱۵ بود که وارد شبکه اجتماعی توئیتر شد، اما با این حال بیش از ۳۵ هزار دنبال‌کننده در این شبکه دارد. مونیر در صفحه توئیترش نوشته است که حوزه‌های مورد علاقه او در صنعت مالی بیشتر شامل نوآوری‌های مالی، اینشورتک، رگ‌تک، زنجیره بلوک و هوش مصنوعی است.

دوی موهان (@devie-mohan)

دوی موهان هم از افراد تاثیرگذار و همین‌طور سخنران در حوزه فین‌تک است که وبلاگ تخصصی خودش در این حوزه را به‌نام deviemohan.com دارد که مطالب منتشر‌شده در سایتش را نیز در توئیتر به اشتراک می‌گذارد. تعداد دنبال‌کنندگان موهان در توئیتر بیش از ۲۵ هزار نفر است.

اسپیروس مارگاریس (@SpirosMargaris)

سایت Onalytica.com در سال ۲۰۱۶، مارگاریس را به‌عنوان فرد اول تاثیرگذار جهانی در حوزه فین‌تک معرفی کرد. اسپیروس مارگاریس که جزء سرمایه‌گذاران صندوق‌های خطرپذیر نیز هست، اقدامات قابل توجهی در صنعت مالی انجام داده است. مارگاریس سایتی هم به آدرس MargarisAdvisory.com دارد و در توئیتر بیش از ۴۲ هزار دنبال‌کننده دارد.

الون ماسک (@elonmusk)

الون ماسک، سرمایه‌گذار، مهندس و مخترعی است که در شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند سولارسیتی، پی‌پال، اسپیس‌ایکس و تسلا حضور داشته و بیشتر برای بنیانگذاری و مدیرعاملی شرکت‌های پی‌پال، تسلا و اسپیس‌ایکس معروف است. این ثروتمند آمریکایی که در آفریقای جنوبی به دنیا آمده، در سال ۲۰۱۶، در فهرست قدرتمندترین افراد دنیا در مجله فوربس قرار گرفت. او در توئیترش نوشته است که طرفدار زامبی‌هاست و با بیش از ۱۸ میلیون دنبال‌کننده، بیشترین میزان دنبال‌کننده در توئیتر را به خود اختصاص داده است.

تیفانی هایدن (@haydentiff)

هایدن جزء ۲۵۰ فرد تاثیرگذار در حوزه زنجیره بلوک در توئیتر است و به انتخاب Coinfilter به‌عنوان یکی از ۴۰ زن برتر و فعال در حوزه بیت‌کوین معرفی شد. هایدن بیش از ۵۶ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد. او به‌عنوان مدیر انجمن در Edge Secure فعالیت می‌کند.

بیل سالیوان (@WFSULLIVAN3)

سالیوان یکی از افراد تاثیرگذار جهانی در حوزه فین‌تک است و در کنفرانس‌های مربوط به این صنعت سخنرانی انجام می‌دهد. او رئیس بخش جهانی شرکت هوش بازار خدمات مالی است. سالیوان در شبکه توئیتر بیش از ۱۸ هزار دنبال‌کننده دارد.

آندرئاس استاب (@andi_staub)

از حوزه‌های مورد علاقه استاب؛ اقتصاد رفتاری، فین‌تک و اینشورتک است. آندرئاس در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است و بدون شک یکی از افرادی است که باید در زمره دنبال‌کنندگان ما در سال ۲۰۱۸ باشد. استاب، پارتنر مدیریتی در گروه مشاوره اقتصادی رفتاری به‌نام FehrAdvice است و در شتاب‌دهنده F10 به‌عنوان منتور فعالیت می‌کند. او بیش از ۲۵ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

ایلین بوربیج (@eileentso)

بوربیج یکی از شرکای صندوق سرمایه‌گذاری لندنی Passion Capital است و خودش را شیفته تکنولوژی معرفی می‌کند. او در شبکه توئیتر ۷۲ هزار دنبال‌کننده دارد.

کریستوف لانگلویس (@Visible_Banking)

لانگلویس جزء مدیران اجرایی باتجربه و متفکر پیشرو در صنعت فین‌تک است و از سخنرانان فعال در حوزه‌های استراتژی دیجیتال، نوآوری‌های بانکی و فین‌تک به‌شمار می‌رود. او در بخش استراتژی بازاریابی دیجیتالی در شرکت آی‌بی‌ام فعالیت می‌کند. لانگلویس وب‌سایتی به آدرس Visiblebanking.com دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر او را در شبکه توئیتر دنبال‌ می‌کنند.

 فلوریان گریلوت (@FGraillot)

گریلوت جزء سرمایه‌گذاران صندوق‌ سرمایه‌گذاری خطرپذیر Astorya است و پیش‌تر هم جزء سرمایه‌گذاران صندوق AXAVentures و Newfund بوده است. گریلوت بیش از ۳۰ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

برایان کلاگت (@Clagett)

کلاگت بیش از ۲۳ هزار دنبال‌کننده در شبکه توئیتر دارد و از طریق این شبکه اطلاعات به‌روز‌شده‌ای از ارزهای رمزنگاری‌شده با افراد به اشتراک می‌گذارد. او مدیر ارشد بازاریابی و سرمایه‌گذار در شرکت Geezeo است که ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریت مالی دیجیتال برای خرده‌فروشان، کسب‎وکارها و مدیریت ثروت است.

برایان آرمسترانگ (@brian_armstrong)

آرمسترانگ هم‌بنیانگذار و مدیرعامل صرافی کوین‌بیس است که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های فعال در فضای ارزهای رمزنگاری‌شده و بیت‌کوین به‌شمار می‌رود. با توجه به اشتیاقی که درخصوص ارزهای جایگزین دارد، چنین موجی را رهبری می‌کند و یکی از چهره‌های برجسته در صنعت کنونی فین‌تک محسوب می‌شود. آرمسترانگ ۱۸۱ هزار دنبال‌کننده در شبکه توئیتر را به خود اختصاص داده است.

آرون پرسمن (@ampressman)

پرسمن خودش را خوره فناوری‌های جدید می‌داند و به‌شدت نسبت به ابزارهای تکنولوژی جدید اشتیاق دارد. او از نویسندگان مجله فورچون و همین‌طور بخش خبرنامه فناوری فورچون به‌نام Data Sheet است. پرسمن بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد.

آنا آیررا (@annaairrera)

آیررا گزارشگر فناوری و کسب‌وکار در «فایننشیال نیوز» است و همچنین به‌عنوان خبرنگار فین‌تک و زنجیره بلوک و بیت‌کوین در خبرگزاری رویترز فعالیت می‌کند. او در توئیتر بیش از ۱۷ هزار دنبال‌کننده دارد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا