بین الملل

سوغات امضاء های ترامپ برای وال استریت/سقوط آزاد داو جونز

هفته گذشته بورس وال استریت به امضاء های پی در پی و ویرانگر دونالد ترامپ واکنش شدیدی نشان داد و روی خوش را تجربه نکرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته بورس وال استریت آمریکا با سقوط سهام شرکت های مختلف روبرو شد که علت اصلی آن به امضاء ۲ سند دولتی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و واکنش منفی بازارهای جهانی به آن نسبت داده می شود.

در هفته گذشته میلادی ترامپ با امضاء سندی مبنی بر وضع تعرفه های جدید بر روی کالاهای چینی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار منجر به سقوط بورس وال استریت در روز پنج شنبه شد که به دنبال آن بورس های اصلی ایالات متحده بیش از ۲.۳ درصد روند نزولی را تجربه کردند؛ ضمن اینکه شاخص بورس چین هم از این تصمیم مصون نماند و بیش از ۳ درصد تنزل پیدا کرد.

همچنین بخوانید

از سویی دیگر دومین امضاء ترامپ در روز جمعه به ذائقه بازارهای جهانی خوش نیامد و شاخص صنعتی داو جونز که نشان دهنده سهام شرکت های صنعتی بزرگ است، ۴۲۵ واحد روند نزولی داشت؛ این در حالی است که شاخص داو جونز در روز پنج شنبه هم ۷۰۰ واحد سقوط را تجربه کرده بود.

دومین امضاء ترامپ به یکی از بزرگ ترین بودجه های دولتی آمریکا با رقم یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار و هزینه کرد قابل توجه آن در بخش نظامی بر می گردد. بر همین اساس شاخص صنعتی داو جونز بدترین عملکرد هفتگی خود را در ۶ سال اخیر ثبت کرد. همچنین در ۴۸ ساعت گذشته هم سهام فیس بوک به دنبال افشاء خبر سوء استفاده از اطلاعات کاربران آن ۵۸ میلیارد دلار سقوط کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا