بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

۹ بانک مالزیایی برای ارائه اپلیکیشن‌های معاملات مالی مبتنی بر زنجیره بلوک همکاری می‌کنند

به ادعای بانک مرکزی مالزی، ۹ بانک مالزیایی همکاری مشترکی را با همدیگر شروع کرده‌اند تا اپلیکیشن‌های معاملات مالی توسعه و ارائه دهند.

به گزارش کوین‌دسک، روز پنجشنبه جسیکا چوچنگ لیان معاون رئیس‌کل بانک مرکزی مالزی در یک رویداد بانکی گفت: «مالزی در حال پذیرش فناوری‌های مالی درحال‌ظهور ازجمله فناوری زنجیره بلوک است تا خدمات بانکی را توسعه دهد.»

لیان در ادامه گفت: «در فضای زنجیره بلوک، مراجع قانونی صنعت منابعی را جهت هزینه آزمایش‌ها و بررسی‌ها ازجمله توسعه موردهای استفاده مقیاس‌پذیر از این تکنولوژی را جمع‌آوری کرده‌اند. در مالزی، ۹ بانک با هم متحد شده‌اند تا با توسعه اپلیکیشن‌های معاملات مالی مبتنی بر زنجیره بلوک این کار را انجام دهند.»

هرچند این مقام مسئول از این ۹ بانک اسمی نیاورد و جزئیاتی بیشتری از پروژه‌ای که در دست دارند ارائه نکرد، ولی این نشان می‌دهد بانک مرکزی مالزی، پنجره‌های تازه‌ای را به روی صنعت بانکداری این کشور باز کرده است.

لیان در پایان گفت که بانک مرکزی مالزی یک گروه پیاده‌سازی Open API با حضور نمایندگانی از شبکه بانکی این کشور و استارت‌آپ‌های مطرح فین‌تک این کشور تشکیل داده است تا هدف اصلی این گروه توسعه یک فریم‌ورک Open API استاندارد است.

به گفته لیان هدف از این کار، افزایش دسترسی به فناوری‌های مالی مانند زنجیره بلوک جهت پذیرش آسان‌تر توسط شبکه بانکی است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا