صنعتصنعت، معدن، تجارت

تحقق شعار سال با رفع موانع تولید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) نیازمند رفع موانع تولید و همینطور فرهنگ سازی در جهت ترغیب مردم به مصرف اجناس داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: تحقق پذیری این شعار مستلزم همگرایی، تعامل، هم افزایی و دریک کلام عزم راسخ دولت و ملت است.

وی همچنین اظهارداشت: تولیدکنندگان داخلی امروز با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند بنابراین می طلبد دولتمردان در جهت رفع موانع تولید ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هزینه های بالای تولید را از جمله موانع جدی شرایط کنونی کشور برشمرد و گفت: نرخ سنگین سود تسهیلات بانکی، مالیات، بیمه، تامین اجتماعی، حامل های انرژی همه و همه در رشد قیمت تمام شده کالاهای داخلی بسیار موثرند.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در مملکت باید به نحوی باشد که تولیدکنندگان داخلی با کمترین هزینه محصولاتی با کیفیت بالا و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم توجه به مبحث استاندارد سازی، تولید کالا با کیفیت بالا و قیمت رقابتی را از دیگر عوامل موثر در راستای تحقق پذیر شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و اظهارداشت: کیفیت کالاهای ایرانی باید برای مصرف کنندگان شوق آفرین باشد از اینرو می طلبد صنعتگران داخلی به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی همچنین جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولیدداخلی و مقابله قاطع با پدیده قاچاق را از عوامل کلیدی و مهم در جهت حمایت از کالای ایرانی برشمرد و گفت: تولید مبتنی بر توان داخلی از مطالبات جدی مقام معظم رهبریست و باید بیش از پیش در جامعه تقویت شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر تقویت فرهنگ مصرف کالای ایرانی در جامعه افزود: این مهم به عنوان یک وظیفه همگانی، راهکاری موثر در دست جامعه برای حمایت از تولیدات داخلی است.
وی تصریح کرد: مصرف کالاهای ایرانی در کنار رونق و رشد اقتصادی موجب کاهش معضل بیکاری در جامعه می شود.

مصباحی مقدم در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: فرهنگ سازی صحیح در جهت ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی بسیار ضرورت دارد بنابراین برای تحقق بخشیدن به این موضوع تمامی رسانه ها، مراکز تبلیغاتی، فرهنگی و غیر باید پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه زنده، شاد و امید بخش «سکه تمام بهار» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا جمعه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی» با هدف ارزشگذاری به شروع سال جدید بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا