بورسبورس اوراق

ورود سینما به بورس به اساسنامه و رویکرد شفاف نیاز دارد

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ورود سینما به بورس به اساسنامه و رویکرد شفاف نیاز دارد، گفت: امیدواریم به اسم وارد شدن سینما به بورس جیب عده‌ای از افراد خالی‌تر نشود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا حیدری درخصوص تصمیم مدیران سینمایی مبنی بر وارد کردن سینما به بورس و ایجاد صندوقی به این منظور، گفت: اگرچه رفتن سینما و دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری به سمت اقتصاد و صنعت اتفاق خوشایندی است چراکه رونق این عرصه را به دنبال دارد اما متاسفانه بورس ایران به‌معنای واقعی بورس نیست لذا باید آن را یک زد و بند پیچیده‌ و صرفا برای افرادی خاصی دانست.

به بهانه وارد شدن سینما به بورس جیب عده‌ای از افراد خالی‌تر نشود

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه پشت پرده بورس ایران زد و بند بسیاری نهفته است که سبب خالی کردن جیب یک سری از افراد و پر شدن جیب افرادی دیگر می‌شود و بنابراین سرمایه‌گذاران خرد در این بازی نابود می‌شوند، ادامه داد: امیدواریم به اسم وارد شدن سینما به بورس جیب عده‌ای از افراد خالی‌تر نشود.

ورود سینما به بورس به اساسنامه و رویکرد شفاف نیاز دارد

وی با اشاره به صحبت‌های مسئولان سینمایی مبنی بر “توافق با سازمان بورس و اینکه حوزه اقتصادی سینما نیاز به نقدینگی دارد و به همین منظور به زودی صندوق‌های جسورانه رونمایی خواهند کرد”، توضیح داد: مسئولانی که ایده ورود سینما به بورس را داده‌اند باید ابتدا اساسنامه و رویکرد شفاف و قانونی برای صندوق مدنظر -که افراد در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد- ایجاد کنند تا چند صباحی دیگر شاهد اختلاس در آن مانند بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر نباشیم.

مسئولان باید نسبت به اندک سرمایه مردم دلسوز باشند

حیدری اظهارکرد: مسئولان باید نسبت به اندک سرمایه مردم که به سختی جمع‌آوری کرده‌اند دلسوز بوده و احساس مسئولیت کنند و ایده‌های خود را پیش از چکش‌کاری به مرحله اجرا در نیاورند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای موفقیت در حوزه صادرات غیرنفتی باید از تمامی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بهره برد، گفت: متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های عرصه فرهنگ و هنر به معنای واقعی استفاده نشده است در حالی که سینما یکی از بهترین ظرفیت‌ها در این خصوص به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی از ایجاد صندوقی و ورود سینما به عرصه بورس خبر داده و گفته بود مردم می‌توانند با اندک سرمایه‌ای در ساخت فیلم‌های بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کنند./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا