صنعت، معدن، تجارتمعدن

کدام محصولات صنعتی و معدنی ایران بیشتر مشتری دارند؟+ جدول

صادرات صورت گرفته در بخش صنعت و معدن طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۹.۱ و ۶۰.۳ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

در بخش صادرات صنعتی تا پایان بهمن ماه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۶۴۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات ۱۳ هزار و ۴۲۴ میلیون دلاری شاهد رشد ۹.۱ درصدی در این بخش هستیم. همچنین در بخش معدن میزان صادرات طی مدت مذکور ۱۹۳۷ میلیون دلار صادرات انجام شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات ۱۲۰۹ میلیون دلاری رشدی ۶۰.۳ درصدی صورت پذیرفته است.

همچنین بخوانید

بر اساس آخرین اطلاعاتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته است، در بخش صنعت تا پایان بهمن ماه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در بخش تولید ماشین آلات دفتری، حسابداری و محاسباتی با رشد ۱۶۱.۳ درصدی، تولید رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با رشد ۱۱۴.۸ درصدی و تولید مبلمان و مصنوعات طبقه‌بندی نشده با رشد ۱۰۱.۲ درصدی بیشترین رشد صادراتی را داشته‌ایم.

این در حالی است که سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده با رشد منفی ۴۹.۴ درصدی، محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات با رشد منفی ۲۵ درصدی و کوک، فرآورده‌های حاصل از نفت و سوخت‌های هسته‌ای با رشد منفی ۱۷.۲ درصدی بیشترین رشد منفی را در بخش صادرات صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در بخش معدن نیز استخراج زغال‌سنگ و لیگنیت؛ صادرات زغال سنگ نارس (تورب) با رشد منفی ۸.۸ درصدی، کانسارهای فلزی با رشد ۷۰.۸ درصدی و نیز استخراج سایر معادن طبقه‌بندی نشده با رشد ۲۲.۹ درصدی در ۱۱ ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده‌اند.

در ذیل جداول میزان صادرات مربوط بخش صنعت و معدن تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۶ و مدت مشابه سال گذشته به تفکیک گروه آمده است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا