اقتصاد کلانانرژی

نفت همچنان لوکوموتیو اقتصاد ایران

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: نفت همچنان به عنوان لوکوموتیو، پیشران و محرک در اقتصاد کشور نقش بازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید بورد در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد افزود: این صنعت پس از ملی شدن در اقتصاد ایران بسیار نقش آفرین بوده است.

وی در ادامه ملی شدن صنعت نفت را یک تحول بزرگ در ایران دانست و اظهارداشت: پیشرفت های عمده کشوراز دهه ۳۰ تا به امروز مدیون این صنعت است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تاکید بر تقویت بحث خودباوری، تولید صیانتی، استفاده از امکانات داخلی و کاهش وابستگی هرچه بیشتر به بیگانگان در صنعت نفت گفت: مدیریت در این حوزه همواره باید مبتنی بررویکرد ملی باشد.

وی همچنین با تصریح اینکه درآمدهای حاصل از فروش نفت بیشتر باید در حوزه زیرساخت های اساسی هزینه شود، افزود: رشد و بالندگی روز افزون اقتصاد مملکت مستلزم هزینه دلارهای نفتی در سایر بخش های مولد از قبیل کشاورزی، صنعتی، معدنی و غیره است.

بورد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر پرهیز از خام فروشی نفت تاکید دارند، گفت: سیاست دولت نیز در این سال ها مبتنی بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت بوده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: هرچند در طول ۴۰ ساله پس از انقلاب تلاش های زیادی در راستای جلوگیری از خام فروشی و کاهش اقتصاد به نفت در کشور صورت گرفته ولی متاسفانه شرایط داخلی و خارجی مانع تحقق پذیری سیاست مزبور شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اظهارداشت: جلوگیری از خام فروشی نفت وتبدیل این ماده با ارزش اقتصادی بسیار بالا به محصولات نهایی موجب رشد اقتصادی، پویایی تولید، رونق صادرات، اشتغال افزایی و بسیاری موارد در این حوزه می شود.

وی با تصریح اینکه کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت تنها از عهده یک وزارتخانه خارج است، گفت: برای تحقق پذیری این مهم همه باید پای کار باشند.

بورد با تاکید بر اینکه درآمدهای حاصل از فروش نفت باید به عنوان یک سرمایه مولد در سایر بخش های اقتصادی مورد استفاده قرارگیرد، افزود: در حال حاضر بخش اعظمی ازدرآمد ارزی کشورازصادرات نفت حاصل می شود.

وی در پایان یادآورشد: نفت یک منبع طبیعی تجدیدناپذیر است بنابراین باید به صورت بهینه مورد بهره برداری قرار گیرد تا حداکثر منافع را برای مملکت به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه زنده، شاد و امید بخش «سکه تمام بهار» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا جمعه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی» با هدف ارزشگذاری به شروع سال جدید بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا