كشاورزی و دامپروری

بازار نوروز ۹۷ مشکلی ندارد/ وفور محصول و فعال بودن مرزها

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بازار محصولات مختلف از میوه تا محصولات پروتئینی و غیره در ایام نوروز هیچ مشکلی از نظر موجودی و قیمت ندارد و در تعطیلات نوروزی نیز به صورت نوبتی واردات و عرضه این محصولات ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اکبر مهرفرد در زمینه بازار میوه امسال شرایط بسیار مطلوب و مناسبی وجود دارد، چرا که تولید این محصولات بسیار مناسب بوده و به قدری انواع میوه مانند پرتغال تولید شده است که در برخی از مناطق قیمت آنها به زیان تولیدکنندگان تمام شده است و آنها متضرر شده‌اند. بنابراین هیچ مشکلی از نظر توزیع و عرضه انواع میوه وجود ندارد، اما میوه‌های تنظیم بازاری ذخیره سازی شده نیز در سراسر کشور وجود دارد.

وی همچنین در خصوص بازار تخم مرغ، اظهار کرد: اگر چه تخم مرغ به دلیل مشکلاتی که ناشی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تلفات آن به وجود آمد با مشکلاتی مواجه شد، اما واردات تخم مرغ نیز افزایش یافته است و مصرف آن به دلیل کاهش تقاضا از سوی صنوف و بازار مصرف، کمتر شده است. این‌ در حالی است که در روزهای پایانی سال گذشته حدود ۵۰۰ تن تخم مرغ وارداتی در روز توزیع شد.

همچنین بخوانید

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی افزود:به نظر می‌رسد شرایط برای توزیع و عرضه تخم مرغ وجود ندارد، گمرکات کشور نیز برای واردات این محصول و گوشت قرمز به صورت نوبتی فعال بوده و تعطیل نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت بازار دیگر محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز، اظهار کرد: تولید گوشت مرغ نیز در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در ایام تعطیلات نوروزی عرضه گوشت مرغ به صورت گرم و تازه به صورت شفیتی و نوبتی صورت می‌گیرد و هیچ گاه بازار آن تعطیل نخواهد شد. بنابراین مشکلی در این زمینه به وجود نمی آید و قیمت‌ها نیز در حال‌ حاضر در سطح متعادلی قرار دارند.

مهر فرد خاطر نشان کرد: در زمینه گوشت قرمز گوسفندی و گوساله نیز، مشکلی وجود ندارد و واردات و توزیع داخلی آنها به گونه‌ای است که هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا