بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رونمایی از سرویس جدید حوزه‌ی پرداخت در آخرین روز سال توسط Link2pay

اگر سال ۹۶ را سال ظهور فین‌تک‌های حوزه پرداخت در ایران بنامیم، بیراه نگفته‌ایم. شرکت‌های انفورماتیک کوچک که بعضا با کمتر از ۵ نیروی انسانی کار می‌کنند و یا استارت‌آپ‌های جوان در این سال توانستند نقش‌های جدید و بعضا تاثیرگذاری را در این حوزه ایجاد کنند.

در آخرین روز سال ۹۶ شرکت داده پرداز داریک (داریک سافت) از محصول جدید خود در این حوزه رونمایی کرد و آن را به بازار عرضه کرد تا از جریان انقلاب استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت در این سال عقب نماند.

همچنین بخوانید

به گزارش داریک سافت، این سرویس که در سایت link2pay.ir ارائه شده است، سرویس پرداختی مبتنی بر فاکتور بوده که برای نرم‌افزارهای صدور فاکتور این شرکت ایجاد شده و همین موضوع نیز باعث تفاوت این سرویس با سایر سرویس‌های موجود شده است؛ چون معمولا عادت کرده بودیم که این مدل از سرویس پرداخت را تحت وب و موبایل دریافت کنیم و ارائه آن در یک نرم‌افزار آفلاین تحت دسکتاپ مالی و حسابداری تا به حال صورت نگرفته بود.

همانطور که از نام link2pay  پیدا است، سرویس ارائه‌شده اقدام به ارائه لینک پرداخت می‌کند.

.

این عملیات چگونه انجام می‌شود و مزیت رقابتی آن با سایر سرویس‌های مشابه چیست؟

درگاه پرداخت لینک تو پی (link2pay) به یک نرم‌افزار صدور فاکتور متصل است که توسط همین شرکت تولید شده و به عنوان راه حل جدید دریافت مبلغ از مشتریان به سایر روش‌های موجود مانند نقد، حواله، چک و کارتخوان(PCPOS)  اضافه شده است.

به این معنی که امکان ایجاد لینک پرداخت بعد از صدور فاکتور، ارسال آن توسط پیامک برای طرف حساب و پیگیری و ثبت اتوماتیک سند دریافت در نرم‌افزاری که بر روی رایانه فروشگاه یا شرکت نصب شده است، ایجاد شده و این همان مزیت رقابتی سرویس با رقبای آن است.

در سایر مدل‌ها، ارائه‌ی لینک پرداخت به صورت جزیره‌ای بوده و کسب‌وکار استفاده کننده بایستی ایجاد لینک و ثبت سند آن را برای هر مشتری یا گروه مشتریان در محیط جداگانه‌ای انجام دهد که باعث استفاده‌ از منابع مالی و انسانی بیشتری در این اقدام خواهد بود.

این شرکت سرویس فوق را با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سداد و با کسب مجوز درگاه از شرکت شاپرک اجرایی کرده و برای دریافت مبالغ از پرداخت کنندگان، حساب خود را واسط قرار نداده است؛ به اینصورت که مبالغ دریافت شده از مشتریان برای هر لینک به صورت تسهیم شده به حساب یا حساب‌های معرفی شده توسط صاحب کسب‌وکار، در سیکل اول شاپرک تسویه می‌شود.

این یعنی تجمیع پول انجام نمی‌شود و ریسکی هم پول رد و بدل شده را تهدید نمی‌کند.

نرم‌افزار صدور فاکتور آسانا و سرویس لینک تو پی در کنار هم توانسته‌اند، علاوه بر ارائه این شیوه به کسب‌وکارهایی که مشتری در محل آنها حضور ندارد، ارزش افزوده زیادی برای آن دسته از کسب‌وکارها که می‌بایست مبالغ از پیش تعیین شده‌ای را در دوره‌های زمانی مختلف از جمعی از مشتریان یا افراد اخذ کنند، ایجاد کند؛ مانند: سرویس‌های مدارس، خیریه‌ها، شهرداری‌ها، اتحادیه‌های صنفی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، آپارتمان‌ها، مدارس غیرانتفاعی و غیره.

از امکانات دیگر این راهکار پرداخت الکترونیک، استفاده از تسهیم برای مبالغ دریافتی است. به این صورت که صاحب کسب‌وکار می‌تواند تا ۹ شماره حساب را به درگاه خود متصل کرده و مبالغ فاکتور را به صورت درصدی یا مبتنی بر کالا / خدمت به حساب‌های مختلف در لحظه‌ی تسویه‌ی مبلغ توسط شاپرک واریز کند.

البته این امکان به گفته‌ی شرکت تولیدکننده در حال تست است و در به‌روزرسانی بعدی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برای دانلود و استفاده از این محصول کافی است نرم‌افزار مدیریت فروش و فاکتور آسانا ۳ را از سایت این شرکت دانلود و نصب کرده و پس از خریداری محصول با ثبت نام در سایت درگاه واسط پرداخت لینک تو پی امکان استفاده از این سرویس را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

نشانی وب سایت شرکت تولید کننده: dariksoft.com

دانلود نسخه آزمایشی محصول مدیریت فروش و فاکتور آسانا ۳: https://www.dariksoft.com/Products/Download?productKey=asana3

نشانی درگاه واسط پرداخت: link2pay.ir

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا