تجارتصنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

خشکبار صدر جدول صادرات غیر نفتی

رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار گفت: در حال حاضر آجیل و خشکبار در صدر جدول صادرات غیر نفتی کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا ارزانی ممقانی در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه آجیل و خشکبار ایران به ۱۰۴ کشور دنیا صادر می شود، افزود: صادرات این کالا در مملکت پس از نفت و مشتقات نفتی بیش از سایر اقلام است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال صادرات آجیل و خشکبار ایران ۲.۵ میلیارد دلار بوده است، اظهارداشت: این سرزمین پهناور به جهت برخورداری از طبیعت چهار فصل به لحاظ تولید این کالا از توان بالایی برخوردار است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار گفت: خشکبار منبع مناسبی برای مواد غذایی از جمله پروتئین، ویتامین و مواد معدنی لازم برای سلامت انسان است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین تولید و صادرات پسته در ایران مربوط به پسته فندقی است، افزود: این نوع پسته بسیار خوش طعم و ارزان است.

ارزانی ممقانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: در حال حاضر قیمت پسته فندقی در دامنه ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

وی همچنین کیفیت خشکبار ایران را قابل رقابت در بازار جهانی دانست و گفت: طعم و عطر خشکبار ایرانی در دنیا زبان زد عام و خاص است.

رئیس اتحادیه در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به بحث فروش آجیل و خشکبار در واحدهای صنفی غیر مجاز افزود: متاسفانه برخی از واحدهای فاقد پروانه کسب از اتحادیه مزبور در شب شب یلدا و شب عید نوروز اقدام به فروش آجیل می‌کنندکه این گونه رفتارها اجحاف و ظلم بزرگی در حق فروشندگان صنف مزبور و مصرف کنندگان است.

وی تاکید کرد: برای حفظ منافع، سلامت و حقوق مردم و فعالان حوزه مورد نظر در سطح کشور باید اقدامات موثری در این زمینه صورت گیرد.

ارزانی ممقانی در پایان به هموطنان توصیه کرد که آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و دارای پروانه کسب تهیه کنند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا