خودروصنعت، معدن، تجارت

مهلت ۳ماهه برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده

دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه ای برای تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده مهلت سه‌ماهه تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس بخشنامه جدید دفتر واردات گمرک ایران مهلت ۳ ماهه برای ترخیص خودورهای در گمرک مانده لحاظ شده است.

هیات وزیران در جلسۀ ۱۳۹۶.۱۲.۲۰ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی طی تصویب نامۀ ۱۶۶۲۲۳/ت ۵۵۰۶۶ ه مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۲۴ ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژۀ اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا دارای قبض انبار معتبر گمرکی به تاریخ ۹/۱۰/۱۳۹۶ و قبل از آن را با رعایت شرایطی ، حداکثر تا ٣ ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بلامانع اعلام نمود.

مطابق مفاد بند ۱ تصویب نامۀ مذکور، خودروهای مربوطه، مشمول پرداخت حقوق ورودی مندرج در تصویب نامۀ شمارۀ ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ ه مورخ ۱۳۹۶.۱۰.۱۹ می گردند. در تصویب نامۀ اخیرالذکر، حقوق ورودی مربوط به ردیف تعرفه های خودروهای سواری بنزینی و دیزلی در جدول ( الف ) و حقوق ورودی انواع خودروهای هیبریدی در جدول ( ب ) ، مصوب و ابلاغ گردیده است.

 مطابق مفاد تصویب نامه اخیر، در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی از جملۀ اختیارات هیئت وزیران اعلام و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی با تصویب هیئت وزیران مشمول حقوق ورودی مندرج در جدول ( ب ) همان مصوبه ، درنظر گرفته شده است.

دومین شرط اعلام شده در تصویب نامۀ شمارۀ ۱۶۶۲۲۳/ت ۵۵۰۶۶ ه هیأت وزیران  جهت ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه و مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا دارای قبض انبار معتبر گمرکی به تاریخ  1396.10.9و قبل از آن ، دارا بودن شرایط آیین نامۀ ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامۀ شمارۀ ۱۸۷۵۸/ت۲۸۸۱۷ ه مورخ ۱۳۸۲.۴.۱۰و اصلاحات بعدی آن در زمان ورود خودرو به کشور ذکر شده است .

19

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا