بانک و بیمهطلا و ارز

سکه یک ساله ۴۱۷هزار تومان گران شد/ ثبت رکورد جدید سکه در اسفندماه

بررسی روند تغییرات قیمت سکه از ابتدای ۹۶ تا پایان سال، حاکی از آن است که سکه تمام طرح جدید طی یکسال ۳۳ درصد معادل ۴۱۲ هزار تومان و هر گرم طلا ۳۶ هزار تومان گران شده است.

پایگاه خبری آرمان اقتصادی – صدف امیر حسینی؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار در ابتدای فروردین سال ۹۶ با قیمت ۱۱۵ هزار و ۸۹۵ تومان و در میانه روز ۲۸ اسفند با نرخ ۱۵۲ هزار و ۲۷۹ تومان به فروش رسید که ۳۶ هزار تومان معادل ۳۱ درصد رشد داشته است. هر گرم طلا در سال ۹۵ حدود ۱۱ درصد گران شده بود.

نمودار زیر روند رشد طلا طی یکسال را نشان می‌دهد:

1

سکه طرح جدید ۴۱۲ هزار تومان گران شد

بر اساس این گزارش بهای هر سکه تمام طرح جدید در ابتدای سال ۹۶ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و در پایان سال یک میلیون و ۶۱۹  هزار تومان هم داد‌ و ستد شد که ۴۱۷  هزار تومان از ابتدای سال افزایش پیدا کرد. این در حالی است که در سال ۹۵ قیمت سکه ۱۸ درصد افزایش یافته بود.

نمودار زیر روند رشد سکه طی یکسال را نشان می‌دهد:

2

بررسی روند تغییرات سکه طرح قدیم:

سکه طرح قدیم نیز از ابتدای سال تاکنون ۳۴ درصد معادل ۴۰۴ هزار تومان گران شده است. این سکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

3

بیشترین و کمترین نوسان سکه طرح جدید مربوط به کدام ماه است؟

بر اساس گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیشترین نوسانات سکه طی سال ۹۶ مربوط به دی ماه است که شاهد افزایش  130 هزار تومانی قیمت سکه بودیم.

4

بر این اساس کم‌ترین نوسان نیز مربوط به تیر ماه است که قیمت سکه حدود ۲ هزار تومان از ابتدا تا انتهای ماه گران شد.

5

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اگرچه بانک مرکزی با فروش اوراق گواهی سپرده ریالی و اوراق سپرده بانکی با نرخ ۲۰ درصد و پیش‌فروش سکه، سعی در کنترل بازار داشت و کاهش قیمت سکه داشت اما در ۲۳ اسفند ماه سکه با قیمت ۱ میلیون و ۶۴۹ و هزار و ۵۰۰ تومان رکورد سال را شکست.

اکنون نیز سکه با قیمت بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان سال را به پایان می رساند، البته این در حالی است که  کارشناسان بر این باورند که سکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار تومان حباب دارد و سال آینده نیز روند صعودی خواهد داشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا