امور زیربناییراه و ساختمان

ظرفیت ۹۰۰ هزار صندلی برای سفرهای جاده ای در نوروز/مسافران تخلفات رانندگان را گزارش دهند

وزیر راه و شهرسازی از وجود ۹۰۰ هزار صندلی در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای انجام سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: مسافران تخلفات رانندگان را گزارش دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار  اقتصادی ایلنا، امروز وزیر راه و شهرسازی در پایانه مسافری بیهقی حضور یافت تا در بازدیدی به طور مستقیم عملکرد شرکت های اتوبوسرانی را در آستانه سفرهای نوروزی مورد ارزیابی قرار دهد و از میزان رضایت مردم از خدمات ارائه شده آگاهی پیدا کند.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید امروز بعد از ظهر از پایانه بیهقی با بیان اینکه  خوشبختانه امسال ۹۰۰ هزار صندلی برای سفرهای نوروزی به وسیله حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در اختیار مسافران قرار دارد، گفت: با توجه به کوتاه بودن برخی مسافت‌ها در عمل روزانه حدود ۳.۵ میلیون مسافر می‌توانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

وی  ادامه داد: خوشبختانه راننده‌ها آموزش لازم را کسب کرده اند و سیستم‌ نظارتی سپهتن در تمام اتوبوس‌ها برای کنترل تمام رفتار رانندگان در طول مسیر در اتوبوس‌ها فعال بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مسافران در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در طول سفرها، می‌توانند با استفاده از شماره تلفن درج‌شده بر روی بلیت اتوبوس نارضایتی خود مانند رفتار پرخطر راننده را اعلام کنند.

آخوندی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان اتوبوس‌‌های مسافربری عمومی بین‌شهری حدود ۱۰ سال است ، افزود:امیدوارم بتوانیم در آستانه نوروز ۹۷ مسافرت مطمئن و ایمنی را برای مردم داشته باشیم.قیمت بلیت‌ها به‌طور یکپارچه ثابت بوده است. همچنین به دلیل یکسرخالی بودن سفرها در ایام نوروز بلیت برای عموم مردم موجود است.

همچنین در  ادامه عبدالهاشم حسن نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی ۹۷ بالغ‌بر ۷۰هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در نظر گرفته شده است گفت: این تعداد ناوگان ظرفیت جابجایی روزانه ۳.۵ میلیون مسافر را دارند.

وی افزود: برای سفرهای نوروزی ۹۷ بالغ‌بر ۷۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با ظرفیت ۹۰۰ هزار صندلی آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

ادامه داد: تعداد از ناوگان عمومی جاده‌ای قابلیت جابجایی روزانه ۳.۵ میلیون مسافر را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای سفرهای نوروزی ۹۷ گفت: حدود ۱۴ هزار راهدار،‌ ۶۴۷ راهدارخانه،‌۹۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برای ارائه خدمات و اقدام به‌موقع در جاده‌های کشور مستقر هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: باید توجه داشت که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، استقبال از حمل‌ونقل شخصی با رشد ۸ درصدی و اقبال عمومی برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل همگانی ۵ درصد کاهش داشته است.

حسن نیا تأکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری انجام‌شده در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، توصیه می‌شود مردم برای سفرهای نوروزی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی ‌که نسبت به خودرو شخصی از ایمنی و راحتی بیشتری برخوردار است و از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور به‌طور مستمر در دست کنترل و نظارت قرار دارند ، استفاده کنند.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا