بورسفرابورس

«تبرک» با قیمت ۱۳۸۱ ریال به تابلو معاملاتی بازار دوم آمد

در آخرین روز کاری سال ۹۶ دو شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک و ماداکتو استیل کرد به ترتیب در بازار دوم و SME فرابورس ایران عرضه اولیه و هر سهم این دو شرکت ۱۳۸۱ و ۴۰۰۰ کشف قیمت شدند.

پس از ۷ عرضه اولیه و یک گشایش نماد در بازار فرابورس ایران که تا اواخر دی ماه جاری رقم خورد، در آخرین روز کاری سال ۹۶ قطار عرضه‌های اولیه فرابورس به ایستگاه پایانی رسید و ۱۰ درصد از سهام گروه کارخانجات صنعتی تبرک و شرکت ماداکتو استیل کرد به ترتیب در بازارهای دوم و SME عرضه و هر سهم «تبرک» و «فماک» به ترتیب ۱۳۸۱ و ۴۰۰۰ ریال کشف قیمت شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک مهرماه جاری در بازار دوم پذیرش شده و تعداد کل سهام این شرکت بیش از ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون سهم است که امروز ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت به تعداد ۲۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۲۱ سهم عرضه شد.

مدیر این عرضه شرکت کارگزاری بانک ملی و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ سهم بود که طی آن به هر کد معاملاتی تا سقف ۲۲۰۰ سهم ‏اختصاص داده شد.

همچنین دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ ۱۳۳۵ ریال تا ۱۳۹۵ریال برای خریداران امکان‌پذیر بود که هر سهم این شرکت ۱۳۸۱ ریال قیمت خورد.

در سی و سومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه موسس و سهامدار اصلی گروه کارخانجات صنعتی تبرک دلیل ورود تبرک به فرابورس ایران، هدف از ورود گروه کارخانجات صنعتی به بازار سرمایه را جذب نقدینگی و استفاده از تجربه شرکت‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف این مجموعه تبدیل تبرک به یک برند جهانی و افزایش صادرات است.

وی در پایان سود محقق شده هر سهم گروه کارخانجات تبرک را در سال گذشته ۲۰۰ ریال اعلام کرد و در خصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت نیز گفت: طرح‌های توسعه‌ای در سه شرکت زیرمجموعه در حال اجراست که مهم‌ترین آن تلاش برای کم کردن قیمت‌های تمام‌شده محصولات و توسعه صادرات است.

کشف قیمت ۴ هزار ریالی هر سهم «فماک»

امروز همچنین شاهد عرضه اولیه شرکت ماداکتو استیل کرد در تابلو رشد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط بودیم که طبق آن ۱۵ میلیون سهم این شرکت در نماد «فماک» عرضه و هر سهم این شرکت ۴۰۰۰ ریال کشف قیمت شد. این شرکت شانزدهم مهر ماه جاری در تابلو رشد این بازار پذیرش شده بود. شرکت ماداکتو استیل کرد دومین شرکتی است که در تابلو رشد این بازار عرضه شده و سومین عرضه اولیه بازار شرکت‌های کوچک و متوسط از ابتدای راه‌اندازی این بازار به شمار می‌رود. پیش از این، شرکت گز سکه در تابلو دانش‌بنیان و شرکت‌ پتروصنعت گامرون در تابلو رشد بازار SME معاملات سهام خود را دی‌ماه سال ۹۵ آغاز کرده بودند.

نکته مهم در خصوص عرضه اولیه این شرکت آن است که صرفا اشخاص حقوقی و سرمایه‌گذاران نهادی امکان خرید این عرضه را داشتند. سرمایه‌گذاران نهادی نیز شامل بانک‌ها و بیمه‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق بازنشستگی، تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت شده نزد سازمان بورس، هر شخص حقیقی یا حقوقی که بیش از ۵ درصد یا بیش از ۵ میلیارد ریال از ارزش اسمی اوراق بهادار در دست انتشار ناشر را خریداری کند، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی، شرکت‌های دولتی و اعضای هیات مدیره و مدیران ناشر یا اشخاصی که کارکرد مشابه دارند، هستند.

آرام گرفتن نرخ اخزاها در آخرین روز کاری فرابورس

امروز در بازار فرابورس ایران همچنین شاهد تعدیل نرخ اخزاها در آخرین روز کاری سال ۹۶ بودیم. به این ترتیب با کاهش حجم عرضه اسناد خزانه اسلامی در اغلب نمادها، قیمت این اوراق افزایش و نرخ آن‌ها در بازار بدهی فرابورس ایران تا حدودی کاهش یافت.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا