ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رقابت در «گیمیستان ۲۰۱۸» آغاز شد

دریافت آثار از بازی‌سازان ۳۳ کشور آسیایی و افریقایی جهت رقابت در «جایزه گیمیستان» آغاز شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دومین دوره رویداد بین‌المللی TGC به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تجاری و علمی در منطقه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حالی برپا می‌شود که یکی از بخش‌های آن، به مسابقه «جایزه گیمیستان» اختصاص دارد.

گیمیستان نام منطقه‌ای فرضی است که در آن ۳۳ کشور آسیایی و آفریقایی، از هند و مراکش تا قزاقستان و یمن و همچنین کشورهای مانند ترکیه و مصر در آن حضور دارند. ویژگی این کشورها این است که تیم‌های جوان و خلاقی در این کشورها فعالیت کرده و صنعت بازی‌های ویدئویی در آنجا همانند کشورمان در حال رشد است. بیش از ۲ میلیارد نفر در این منطقه زندگی کرده و ۴۰ درصد آن‌ها روزانه به بازی کردن می‌پردازند.

همچنین بخوانید

هدف اصلی جایزه گیمیستان ایجاد فرصت برای توسعه‌دهندگانی است که به دنبال ناشران و خریداران بین‌المللی جهت حضور در بازارهای جهانی می‌گردند. در این  مسابقه، علاقه‌مندان براساس مقررات اعلام شده می‌توانند بازی‌های خود را ارسال کرده و این بازی‌ها مورد داوری ناشران مطرح بین‌المللی قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از امروز ۱۵ اسفند ماه تا ۲۵ فروردین ۹۷ ارسال کنند. پس از پایان مرحله داوری، نامزدهای هر بخش ۱۵ خردادماه در سایت رویداد تی‌جی‌سی معرفی خواهند شد. در نهایت بهترین بازی‌های منطقه گیمیستان ۱۵ تیرماه و در مراسم اختتامیه TGC۲۰۱۸ معرفی می‌شود و جوایز ارزنده‌ای به برندگان تعلق خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود می‌توانید به صفحه اختصاصی گیمیستان مراجعه کنید.

به گزارش آرمان اقتصادی، همایش بین‌المللی TGC فرصتی برای تعامل بازی‌سازهای داخلی با صنعت بازی‌سازی دنیا است که به بازی‌سازهای داخلی این امکان را می‌دهد با استانداردهای نشر در بازار بین‌المللی آشنا شوند و محصولات خود را به مارکت‌های جهانی و صادرات نزدیک‌تر کنند.

مهرداد آشتیانی -مشاور امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا، رویداد TGC را پل ارتباطی بین بازی‌سازی خاورمیانه‌ و ایران و صنعت بازی‌سازی دنیا دانسته و گفته بود: بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای همایش بین‌المللی TGC یا  Tehran Game Convention را با یک هدف برگزار می‌کند و آن این است که برای اولین بار یک تعامل بین‌المللی گسترده بین بازی‌سازهای داخلی و بازی‌سازهای تراز اول بین‌المللی ایجاد کند. این کار به جذب سرمایه‌گذاری، حرکت به سمت همکاری‌های مشترک، ایجاد فضا برای محیط‌های کسب و کار شرکت‌ها و نشر بازی‌های ایرانی در خارج کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا