صنعت، معدن، تجارتمعدن

برترین کشورهای تولیدکننده کبالت جهان در سال ۲۰۱۷

کنگو در صدر فهرست برترین تولیدکنندگان برتر کبالت در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،به نقل از وب سایت Investing News تولید کبالت جهان در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۰هزار تن رسید که نسبت به سال پیش از آن هزار تن کاهش را تجربه کرد. طی این مدت کنگو همچون سال گذشته در صدر تولیدکنندگان این فلز باقی ماند.اسامی و میزان تولید۱۰ کشور برتر تولیدکننده کبالت جهان در سال ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

۱.جمهوری دموکراتیک کنگو

همچنین بخوانید

این کشور در رتبه نخست تولیدکنندگان برتر کبالت جهان قرار دارد و تقریبا ۵۸درصد تولید این ماده معدنی را در جهان به خود اختصاص داده و چندین سال است که در رتبه نخست قرار دارد.تولید کبالت درکنگو طی سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بدون تغییر بوده و ۶۴هزار تن به ثبت رسیده است.

۲.روسیه

تولیدکبالت در این کشور با افزایش جزیی از ۵ هزار و ۵۰۰تن در سال ۲۰۱۶ به ۵هزار و ۶۰۰ تن در سال گذشته میلادی به ثبت رسید.

۳.استرالیا

استرالیا سومین تولید کننده برتر کبالت است در حالی که در سال گذشته میلادی تولید کبالت در این کشور شاهد افت بود و از ۵ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۲۰۱۶ به ۵هزار تن در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت.

۴.کانادا

کانادا با تولید ۴هزار و ۳۰۰ تن کبالت توانست در رتبه چهارم جای گیرد. درکانادا نیز تولید کبالت حاصل از تولید نیکل و مس به عنوان محصول جانبی در این معادن تولید می شود.

۵.کوبا

کوبا در سال گذشته میلادی با تولید ۴هزار و ۲۰۰تن کبالت و بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۱۶ توانست پنجمین تولیدکننده برتر کبالت جهان شود.

۶.فیلیپین

فیلیپین ششمین تولیدکننده برتر این ماده معدنی در سال ۲۰۱۷ است که میزان تولید کبالت آن با کاهش ۱۰۰تنی نسبت به سال پیش از آن ۴هزار تن به ثبت رسید.

۷.ماداگاسکار

تولید این ماده معدنی در ماداگاسکار در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن تغییری نداشت و ۳ هزار و ۸۰۰ تن ثبت شد.

۸.پاپوآ گینه نو

این کشور که به تازگی به جمع کشورهای برتر تولید کننده کبالت پیوسته است توانست در سال گذشته میلادی ۳ هزار و ۲۰۰ تن کبالت تولید کند. بزرگترین معدن تولید کننده کبالت این کشور معدن نیکل رامو Ramu است.

۹.زامبیا

زامبیا نیز در سال ۲۰۱۷ شاهد افت ۱۰۰ تنی تولید این ماده معدنی شد و با تولید ۲هزار و ۹۰۰ تن کبالت توانست نهمین تولید کننده کبالت جهان و سومین تولیدکننده این محصول در افریقا شود.

۱۰.کالدونیای جدید

تولید کبالت این کشور از ۳ هزار و ۳۹۰ تن در سال ۲۰۱۶ به ۲ هزار و ۸۰۰ تن کاهش یافت با این حال به عنوان دهمین تولیدکننده برتر کبالت در جهان به ثبت رسید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا