امور زیربناییتعاون و اشتغال

قصه ادامه‌دار مذاکرات مزدی۹۷

نشست نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین دستمزد سال ۹۷ در عین حال که اختلافات بین شرکای اجتماعی به حداقل رسیده است اما همچنان بدون نتیجه خاتمه یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، سرانجام برگزاری چندین نشست شرکای اجتماعی برای نزدیک کردن نظرات گروه های کارگری و کارفرمایی باز هم بدون نتیجه پایان یافت؛ مذاکرات مزدی ۹۷ که طی چند روز گذشته با حضور شرکای اجتماعی و به ریاست علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدی تر شده بود همچنان در واپسین روزهای سال ادامه دارد.

در حالیکه وزیر کار به عنوان مسول تنظیم روابط کار طی چند روز گذشته در جلسات متعدد با نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای نزدیک کردن نظرات طرفین تلاش کرد اما دقایقی قبل که یازدهمین نشست شورای عالی کار برای تعیین دسمتزد ۹۷ تشکیل شده بود، باز هم خروجی نداشت تا اینکه قصه تعیین دستمزد در آستانه تحویل سال جدید طولانی تر شود.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش نمایندگان کارگری به دنبال جبران فاصله ایجاد شده بین حداقل مزد تا هزینه معیشت طی سالیان گذشته هستند در حالیکه نمایندگان کارفرمایی معتقدند در شرایط فعلی اقتصادی افزایش یکباره دستمزد می تواند به جامعه کار و تولید ضربه سنگینی وارد کند.

پس از تشکیل چندین نشست مشترک نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت، عصر امروز نشستی جداگانه با حضور شرکای اجتماعی در محل وزارت اقتصاد با حضور مسعود کرباسیان سکاندار این وزارتخانه برگزار شد اما پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مزد سال آینده  حدود ۱۳ میلیون کارگر، بلافاصله نشست شورای عالی کار با هدف تعیین دستمزد سال آینده در وزارت کار به ریاست علی ربیعی برگزار شد.

در مذاکرات مزدی امشب نیز پس از نشست های مشترک و در عین حال جداگانه علی ربیعی با نمایندگان کارگری و کارفرمایی مذاکرات مزدی بی نتیجه ماند تا ۱۳ میلیون کارگر طی دو روز آینده به تعیین دستمزد سال آینده خود امیدوار باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا