صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ۱۹ درصدی تولید شمش فولاد

میزان تولید فولاد خام کشور طی ۱۱ ماهه سال ۹۶، ۱۹ درصد رشد یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای ماه فروردین تا پایان بهمن امسال، ۲۰ میلیون و ۱۸ هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۵، ۱۶ میلیون و ۸۳۱ هزار تن بود.

علاوه بر این طی ۱۱ ماهه امسال، ۱۸ میلیون و ۱۱۰ هزار تن انواع محصولات فولادی (کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال ۹۵ (۱۶ میلیون و ۵۸۸ هزار تن)، حاکی از رشد ۹ درصدی است.

همچنین، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۶ میلیون و ۵۸۵ هزار تن)، ۲۰ میلیون و ۴۸۴ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد.

افزایش ۸۷ درصدی صادرات شمش

طی مدت یاد شده ۶ میلیون و ۴۲ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ (۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تن شمش و یک میلیون و ۶۴۷ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۸۷ درصد رشد و ۱۷ درصد کاهش داشته است.

افزون بر این، طی این مدت ۶۳۹ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۷۲ هزار تن)، حاکی از افزایش ۲۷۲ درصدی صادرات این محصول است.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، ۴۷ هزار تن واردات فولاد خام و ۲ میلیون و ۷۰ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۸۷ هزار تن فولاد خام و ۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب ۷۵ درصد و ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا