صنعت، معدن، تجارتمعدن

برترین های تولید، واردات و صادرات جهانی زغال سنگ در سال ۲۰۱۷

ده کشور برتر در حوزه تولید، واردات و صادرات زغال سنگ در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)به نقل از وب سایت sxcoal ، چین در رتبه نخست تولیدکنندگان و واردکنندگان زغال سنگ جهان در سال گذشته میلادی قرار گرفت.

برترین های تولید زغال سنگ

چین در سال ۲۰۱۷شاهد رشد۳.۳درصدی در تولید زغال سنگ بود و توانست ۳میلیارد و۵۲۰میلیون تن زغال سنگ تولید کند و در رتبه نخست تولید این ماده معدنی در جهان بایستد.

آمریکا و هند نیز توانستند به ترتیب با تولید۷۱۵میلیون تن و ۷۱۲میلیون تن زغال سنگ در رتبه های دوم و سوم تولید این ماده معدنی در سال۲۰۱۷ قرار گیرند. استرالیا نیز بدون تغییر در تولید نسبت به سال ۲۰۱۶توانست ۵۶۷میلیون تن زغال سنگ تولید کرده و چهارمین کشور تولیدکننده زغال سنگ جهان شناخته شود.

جایگاه های پنجم تا هفتم تولید زغال سنگ در جهان به ترتیب با افزایش تولید ۴.۶ درصدی، ۶.۳درصدی و یک درصدی به کشورهای اندونزی با ۴۷۷میلیون تن ، روسیه با ۴۰۸میلیون تن و افریقای جنوبی با ۲۵۴میلیون تن تولید زغال سنگ اختصاص یافت.

طی این مدت آلمان، لهستان و قزاقستان نیز به ترتیب با تولید۱۷۶میلیون تن، ۱۲۷میلیون تن و ۱۱۱میلیون تن زغال سنگ در رتبه های هشتم تا دهم جای گرفتند.

برترین های واردات

چین با رشد سالانه ۶.۱درصدی در واردت زغال سنگ، برترین واردکننده زغال سنگ نیز شناخته شد.این کشور توانست در سال گذشته میلادی۲۷۱میلیون تن زغال سنگ واردکند. دومین کشور واردکننده زغال سنگ هند است که بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۱۶ میزان واردات خود را ۲۰۰میلیون تن به ثبت رساند.

ژاپن و کره جنوبی نیز در سال۲۰۱۷شاهد رشد یک درصدی و ۱۰.۲درصدی نسبت به سالپیش از آن بودند و به ترتیب ۱۹۴ میلیون تن و ۱۴۸ میلیون تن زغال سنگ واردکردند و در جایگاه های سوم و چهارم این فهرست جای گرفتند.

سایر کشورهای این فهرست با اختلافی چشمگیر در رتبه های پنجم تا دهم قرار گرفتند.تایوان با ۶۹میلیون تن واردات، آلمان با ۳۷ میلیون تن (علی رغم کاهش ۱۰.۳درصدی نسبت به سال۲۰۱۶)،ترکیه با ۳۳میلیون تن،فیلیپین با ۲۴میلیون تن،تایلند با۲۲میلیون تن و ویتنام با ۱۴ میلیون تن به ترتیب به عنوان پنجمین تا دهمین کشورهای برتر واردکننده زغال سنگ در جهان معرفی شدند.

صادرکنندگان برتر زغال سنگ

اندونزی با صادرات ۳۹۰میلیون تنی زغال سنگ که حاکی از رشد۵.۴ درصدی صادرات این کشور نسبت به سال۲۰۱۶بود در رتبه نخست صادرکنندگان این ماده معدنی جای گرفت.

پس از آن، کشورهای استرالیا با ۳۷۸ میلیون تن و روسیه با ۱۸۵ میلیون تن صادرات زغال سنگ در رتبه های دوم و سوم ایستادند.

طی این مدت، کلمیبا با صادرات۱۰۵ میلیون تن، امریکا با ۸۸ میلیون تن صادرات این ماده معدنی توانستند رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دهند.

مغولستان با صادرات ۳۳میلیون تن، کانادا با ۳۰ میلیون تن، قزاقستان با ۲۳ میلیون تن و موزامبیک با ۱۳ میلیون تن به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم در صادرا ت زغال سنگ در سال ۲۰۱۷ جای گرفتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا