بانکبانک و بیمه

اختلاف نظر بانک مرکزی و هیات مدیره کاسپین بر سر برکناری مدیرعامل/ بانک مرکزی: نعیمی فعلاً بماند

هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین علی نعیمی را از مدیرعاملی این موسسه برکنار کرد اما بانک مرکزی با اشاره به عدم رعایت ماده ۸۸ اساسنامه این موسسه، تاکید کرده تا زمان معرفی مدیرعامل جدید و تأیید صلاحیت آن، علی نعیمی همچنان مدیرعامل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ۲۳ اسفند ماه ۹۶ هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین تصمیم به برکناری علی نعیمی مدیرعامل این موسسه گرفت.

یک روز پس از اتخاذ این تصمیم بانک مرکزی با صدور نامه‌ای اعلام کرد مفاد ماده ۸۸ اساسنامه موسسه رعایت نشده است. در این نامه تاکید شده تا زمان معرفی مدیرعامل جدید و تأیید صلاحیت توسط بانک مرکزی، علی نعیمی همچنان مدیرعامل مؤسسه بوده و باید وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود را به انجام برساند.

همچنین بخوانید

اما روابط عمومی موسسه کاسپین در واکنش به این نامه و خبرهای منتشر شده درخصوص این نامه در رسانه‌ها، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در هر شرکت و موسسه ای،هیات مدیره بالاترین مقام تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری است. عزل و نصب مدیرعامل از جمله یکی از اختیارات هیات مدیره می‌باشد. بدیهی است همانگونه که آقای نعیمی توسط هیات مدیره به سمت مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین منصوب شده بود در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۴ توسط هیات مدیره از این سمت عزل گردید. لذا انتشار هر خبر دیگری در این رابطه وجه قانونی نخواهد داشت.»

مؤسسه اعتباری کاسپین در ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ با مجوز رسمی بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است. برای اخذ مجوز بانک مرکزی این موسسه را مکلف به ادغام ۸ تعاونی اعتبار فرشتگان، امید جلین ، عام کشاورزان مازندران، دامداران کرمانشاه، حسنات اصفهان، الزهرا، پیوند و بدرتوس کرد.

از مجموع موسسات ادغامی در کاسپین، تعاونی اعتبار فرشتگان بود که به پاشنه آشیل این موسسه جدید تبدیل شد. عدم تراز دارایی‌ها و بدهی‌های فرشتگان موجب شد کاسپین توان بازپرداخت تعهدات این تعاونی اعتبار را نداشته باشد.

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و اعتراض، در نهایت با توافق روسای سه قوه، خط اعتباری چند هزار میلیارد تومانی برای تسویه مطالبات سپرده‌گذاران در نظر گرفته شد.

تاکنون بخش عمده مطالبات سپرده‌گذاران وحدت، فرشتگان و بدر توس پرداخت شده و این موسسه تقریبا در حال نزدیک شدن به وضعیت تعادلی در دارایی و بدهی است.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا