بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

توجه ویژه به‌پرداخت ملت به موبایل، استارت‌آپ‌های فین‌تک و ایجاد ارزش افزوده در سال ۹۷

محمدعلی ترابیان، مدیرعامل به‌پرداخت ملت در خصوص عملکرد این شرکت در سال ۹۶ گفت: «مهم‌ترین اتفاق سال ۹۶ برای شرکت به‌پرداخت ملت، ورود به بورس و عرضه ۱۰ درصد سهام این در بازار بورس بود و این موضوع باعث شد شفافیت این شرکت بیش از پیش شود. این شفافیت باعث شده دقت و نظارت مدیریت در اخذ تصمیمات این شرکت خیلی بیشتر شود.»

در همین راستا، شرکت به‌پرداخت ملت در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر با رشد ۳۸ رتبه‌ای، به جایگاه ۱۶۳ در این فهرست دست یافت.

همچنین بخوانید

به گفته ترابیان عرضه نرم‌افزار موبایلی سکه با یک طراحی جدید و اصطلاحا جاری‌سازی خون تازه به رگ‌های این اپلیکیشن، موضوع مهم دیگری بود که در سال ۹۶ دنبال شد و در حال حاضر کاربران این اپلیکیشن به بیش از یک میلیون و صد هزار کاربر رسیده است. اپلیکیشن سکه فقط از ابتدای دی ماه ۹۶ تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان تراکنش داشته است. مدیرعامل به‌پرداخت ملت گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ کدام از رقبا در چنین بازه کوتاهی توانسته باشند به چنین جایگاهی دست پیدا کرده باشند.»

موضوع مهم دیگری که در کارنامه سال ۹۶ این شرکت PSP به چشم می‌آید، بهبود وضعیت پایداری سرویس‌های به‌پرداخت ملت است که نتیجه این پایدارسازی، داشتن رکورد مدیریت ۴۵ هزار تراکنش در دقیقه در همین هفته گذشته است.

ترابیان در ادامه گفته‌های خود در خصوص اهداف سال ۹۷ شرکت به‌پرداخت ملت گفت: «سرمایه این شرکت از ۹۵ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران اصلی افزایش خواهد یافت. همچنین با توجه به اینکه سوئیچ به پرداخت ملت حدود ۱۲ سال پیش با دانش داخلی تولید شده است و به واسطه همین محصول هم در سال ۹۶ موفق به کسب عنوان دانش‌بنیان شدیم، در سال آینده پروژه نوسازی و مدرنیزه کردن سوئیچ به‌پرداخت ملت را در دست خواهیم داشت.»

شرکت به پرداخت ملت در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان فعال در شبکه پرداخت کشور دارد و نوسازی پایانه‌های فروشگاهی یکی دیگر از موضوعاتی است که این شرکت در سال ۹۷ دنبال خواهد کرد.

به گفته محمدعلی ترابیان، این شرکت همچنین مجموعا ۴۲ پروژه در حوزه‌های ارزش افزوده، ایجاد انگیزش و سهولت کارکرد را دنبال خواهد کرد که تا مرداد ماه ۹۷ عملیاتی خواهند شد.

او همچنین گفت: «کاهش هزینه‌های تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی موضوع مهم دیگری است که در سال ۹۷ دنبال می‌کنیم. در عین حال در سال ۹۷ روی موبایل به شدت سرمایه‌گذاری و تمرکز خواهیم داشتت.»

استفاده به‌پرداخت ملت از ‌ظرفیت استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها نیز از سال ۹۶ کلید خورده است و این پروژه به صورت جدی در سال ۹۷ دنبال خواهد شد. به گفته مدیرعامل این شرکت  تا این مرحله مذاکرات به‌پرداخت ملت با هفت استارت‌آپ نهایی شده و در دو مورد نیز منجر به عقد قرارداد شده است. در همین راستا این شرکت، با همکاری و کمک دانشگاه صنعتی شریف به دنبال راه‌اندازی مرکزی تحت عنوان «استارت‌آپ فکتوری» است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا