بورسبورس انرژی

عرضه‌ برق نیروگاه زاگرس در بورس انرژی

نیروگاه زاگرس، نخستین عرضه‌ کننده کالای برق با دوره تحویل فصلی «فصل بهار» سال ۹۷ در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در بازار فیزیکی بورس انرژی امروز، کالاهای «حلال ۴۱۰ پالایش نفت شیراز، میعانات گازی پالایش گاز ایلام، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و برش سنگین پتروشیمی جم» در رینگ داخلی عرضه می شود.

بر اساس این گزارش، در کنار عرضه‌های مذکور نیروگاه‌های دماوند و خرمشهر نیز به عنوان عرضه ‌کننده کالای برق در بازار فیزیکی حضور دارند. از سویی دیگر، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد «سمپنا ۹۷۱»، قریب به ۱۶۸.۵۱۰ هزار قرارداد با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بازار برق

همچنین بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۴۵۵ هزار قرارداد معادل ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت ۲۴۷ و ۲۴۸ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

گردش نمادها

این گزارش می افزاید: در جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و ۲۳ فرودین ۹۷ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۶ اسفند ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۲۶ اسفند ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله

افزون بر این، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۴۰۰ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بازار فیزیکی

در همین حال، در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای «حلال ۴۰۴ عمده و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، میعانات گازی پالایش گاز ایلام، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، میعانات گازی پتروشیمی رازی، سی اس او پالایش نفت شازند و پنتان پلاس پتروشیمی پارس» در رینگ داخلی و کالاهای «میکس ریفورمیت گرید B پتروشیمی بندرامام» در رینگ بین الملل عرضه شد که حجم کل معاملات صورت‌گرفته به  ۴۱.۴۲۲ تن و به ارزش بیش از ۷۸۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال رسید.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا