صنعتصنعت، معدن، تجارت

مصرف ۷ هزار تنی کالای کریستال

مدیر عامل شرکت جهان کریستال از مصرف سالانه هفت هزار تنی کالای کریستال (ظروف و قطعات لوستر) در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داوود فراهانی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: از این میزان مصرف سهم ظروف کریستال پنج هزار تن و سهم لوستر دو هزار تن در سال است.

وی همچنین اظهارداشت: هم اکنون تولیدکنندگان داخلی از توان لازم جهت پوشش صدرصدی این بازار برخوردارند.

مدیر عامل شرکت جهان کریستال گفت: واردات و قاچاق در بازار کریستال بسیار زیاد است به عبارتی بیش از حجم واردات رسمی در این حوزه امروز قاچاق در بازار وجود دارد.

وی در ادامه افزود: کشور چک در سایت تجارت جهانی از صادرات شش میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی شیشه به ایران در سال ۲۰۱۴ خبرمی دهد در حالیکه بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی این میزان صادرات تنها در حد یک دهم یعنی ۶۳۰ هزار دلار است.

فراهانی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به این آمار و ارقام سالانه ۹ برابر واردات رسمی، کالای کریستال از مبادی مختلف بصورت قاچاق وارد کشور می شود.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی کریستال به لحاظ کیفیت رقابت پایاپا با شرکت های اروپایی دارند با این تفاوت که اروپایی ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال از ایران جلوتر هستند.

مدیر عامل شرکت جهان کریستال گفت: تولیدکنندگان ایرانی در حوزه صنعت کریستال طی یک دهه ره ۳۰۰ ساله را پیموده اند که جای بس غرور و افتخار است.

وی افزود: تولیدکریستال داخلی به لحاظ کیفیت در تراز جهانی است و ایران در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی شرکت جهان کریستال یادآورشد: این شرکت با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژهای روز دنیا در فرآیند تولید خود با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه استاندارد به تولید محصولاتی با کیفیت بسیار بالا دست یافته و خوشبختانه در عرصه بین المللی خوش درخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا