خودروصنعت، معدن، تجارت

جزئیاتی در رابطه با هیوندا سوناتا ۲۰۱۸+عکس

مشتریان و کاربران سوناتای ۲۰۱۸ ادعا می‌کنند که مهندسی خودرو به گونه‌ایست که کیفیت رانندگی در این خودرو در مقایسه با اسلافش به بزرگترین قربانی این محصول تبدیل شده و همین موضوع سوناتا را در جایگاهی پائین‌تر از دیگر رقبایش قرار می‌دهد.

به گزارش گروه آرمان اقتصادی به نقل از عصر ایران، سدان میدسایز هیوندایی سوناتا ۲۰۱۸ در سال گذشت با بازطراحی و تغییر چهره گسترده معرفی شد و تغییرات زیادی را در داخل، خارج و زیر پوسته خارجی خود پذیرفت.  چند ماه بعد این خودرو در آمریکا با قیمت پیشنهادی ۲۲ هزار و ۵۰ دلار به فروش رسید.

همچنین بخوانید

 با وجود معرفی نسخه‌های فیس لیفت شده و تغییرات ظاهری، مشتریانی که پشت فرمان این خودرو قرار گرفتند، عاشق این خودرو نشدند و برعکس نقص و ایراداتی را در آن پیدا کرده‌اند.‌‌‌

مشتریان و کاربران سوناتای ۲۰۱۸ ادعا می‌کنند که مهندسی خودرو به گونه‌ایست که کیفیت رانندگی در این خودرو در مقایسه با اسلافش به بزرگترین  قربانی این محصول تبدیل شده  و همین موضوع سوناتا را در جایگاهی پائین‌تر از دیگر رقبایش قرار می‌دهد. متاسفانه راحتی رانندگی در این خودرو یک قدم پسرفت کرده و کمتر لذت‌بخش ظاهر می‌شود.

به نظر می‌رسد  کیفیت رانندگی ضعیف و نه چندان رضایت‌بخش در سوناتاهای ۲۰۱۸ نتیجه تصمیم مهندسان هیوندای برای بهبود سامانه هندلینگ و ترمز خودرو بوده است. آنها در این روند موفق نشان داده‌اند با بازطراحی سامانه تعلیق و اینک سوناتا عملکردهای بهتری را در زوایا و پیچ‌ها نسبت به قبل  نشان می‌دهد و به همین دلیل سوناتای جدید چالاک‌تر و واکنش‌پذیرتر از آب درآمده است.

کابین خودرو نیز به دلیل استفاده زیاد از پلاستیک سخت، چندان روی سرنشینان تاثیر نمی‌گذارد. با این وجود نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که در برخی موارد از مواد بهتر و پیشرفته‌تری در کابین نیز استفاده شده است. با این وجود کابین آرام و خاموش طراحی شده  اجازه ورود صداهای مزاحم ناشی موتور یا خیابان را به محیط داخلی نمی‌دهد.

مردم در گزارش‌های خود استفاده آسان از کنترل‌گرها در این خودرو را تحسین کرده‌ و از فضای زیاد برای سرنشینان عقب و راحتی صندلی‌های جلو نیز ابراز رضایت می‌کنند.

از طرفی یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر در مدل استاندارد با ۱۸۵ اسب‌بخار و یک گیربکس ۶ سرعته خودکار برای یک حرکت روزانه پایه کفایت می‌کند.

با اینحال اگر این قدرت هنوز برای برخی کافی نیست می‌توانند یک مدل دو لیتری ۲۴۵ اسب‌بخاری با یک سامانه انتقال قدرت ۸ سرعته اتومات را انتخاب کنند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا