اقتصاد کلان

رشد کمتر از یک درصدی صادرات/ چین بزرگترین خریدار اقلام ایرانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، براساس آخرین آمار منتشره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در یازده ماهه سال ۱۳۹۶، میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی کشور به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی، بالغ بر ۹۵۹. ۱۱۷ هزار تن و به ارزش ۶۹۰. ۴۱ میلیون دلار بوده است.

همچنین بخوانید

مقایسه میزان صادرات یازده ماهه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۸۱. ۰ درصدی در وزن و ۹۶. ۴ درصدی در ارزش دلاری است.

در این میان اقلام عمده صادرات در یازده ماهه سال ۱۳۹۶، شامل میعانات گازی به ارزش ۳۳۰. ۶ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۸. ۱۵ درصد، گاز طبیعی مایع شده به ارزش ۵۰۹. ۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۰۲. ۶ درصد، پروپان مایع شده به ارزش ۳۳۸. ۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۱. ۳ درصد، متانول به ارزش ۰۷۷. ۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵۸. ۲ میلیون دلار و روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین به ارزش ۰۶۷. ۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵۶. ۲ درصد بوده است.

لازم به ذکر است که در یازده ماهه سال ۹۶ پنج کشور چین، عراق، ترکیه، جمهوری کره و امارات متحده عربی به ترتیب از جمله خریداران کالا و اجناس ایرانی بوده اند و چین با سهم ۱۹.۷۴ درصدی از کل صادرات صدر نشین است.

رشد کمتر از یک درصدی صادرات/ چین بزرگترین خریدار اقلام ایرانی

گفتنی است میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی ۳۵۳ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳. ۴ درصد، رشد داشته است.

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا