صنعتصنعت، معدن، تجارت

۹۶.۷ درصد تعهدات ساخت و تولید خودرو در سال ۹۶ تحقق یافت/ در زمینه ایمنی خودروها در کنار سازمان ملی استاندارد هستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۹۶.۷ درصد از تعهدات ساخت و تولید خودروی امسال کشور که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است، انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری توسط سایپا دیزل با تبریک فرارسیدن بهار و سال نو، یادآور شد: مروز به صورت نمادین ۲۰۰ دستگاه خودرو را از مجموعه ۲۰۰ هزار دستگاه طرح نوسازی حمل و نقل عمومی را که در سه سال باید اجرا شود، در اختیار رانندگان قرار می دهیم.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال حدود ۱۶ هزار دستگاه کامیون و کشنده تولید و تحویل رانندگان قرار داده می شود، افزود: در راستای طرح نوسازی حمل و نقل عمومی هر ساله ۷۰ هزار دستگاه را باید تولید و تحویل رانندگان بدهیم.
شریعتمداری با یادآوری اینکه در طرح نوسازی ناوگان درون شهری ۸۵ درصد منابع را در اختیار شهرداری ها قرار داده شد،گفت: در دولت یازدهم برای نخستین بار آلاینده سازها و سهم آنها از آلودگی کلانشهرها و ذرات معلق مورد محاسبه قراررگرفت ، در آن بررسی ها مشخص شد ۲۷ درصد از مجموعه آلاینده سازهای متحرک متعلق به خودروهای فرسوده است‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تاکید و حمایت و پیگیری رییس جمهور به پیش رفت، تصریح کرد: ورود وزارت نفت و بانکهای عامل به این طرح و تصویب مصوبات لازم با این پیگیری ها محقق شد.
شریعتمداری با بیان اینکه ورود قطعات منفصله مورد نیاز خودروها در طرح نوسازی ناوگان تا پایان خردادماه و حداکثر تا تیرماه انجام شود، افزود: ۹۶.۷ درصد از تعهدات ساخت و تولید خودروی امسال کشور که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است، انجام شده است.

در زمینه ایمنی خودروها در کنار سازمان ملی استاندارد هستم

وی شرط اول در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت استانداردهای لازم دانست و اضافه کرد: عمق بخشیدن به ساخت تولید در داخل کشور( به عنوان هدف مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح) بدون استاندارد سازی فاجعه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ایمنی سرلوحه استانداردهای ما است، تصریح کرد: در قدم بعدی آلایندگی و سایر استانداردها از جمله مصرف سوخت کمتر قرار دارند، به تدریج باید استانداردها را پاس کرد. از سوی دیگر در زمینه ایمنی خودروها من در کنار سازمان ملی استاندارد هستم

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا