انرژی

گاز تا پایان دولت دوازدهم به خانه ۲۳ میلیون خانوار می رسد

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تا پایان دولت دوازدهم، به ۱۷ میلیون و ۷۴۴ هزار خانوار شهری و پنج میلیون و ۳۸۰ هزار خانوار روستایی در کل کشور گازرسانی می‏‎شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت نفت، سعید مومنی یادآوری کرد: در آغاز دولت یازدهم، به ۱۴ میلیون و ۶۱ هزار خانوار شهری معادل ۹۵ درصد شهرهای کشور گازرسانی شده بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۱۷ میلیون و ۷۴۴ هزار خانوار افزایش یابد.

وی افزود: در آغاز دولت یازدهم ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار خانوار روستاهای کشور معادل ۵۵ درصد از گاز بهره مند بودند که در ابتدای دولت دوازدهم به سه میلیون و ۸۸۴ هزار خانوار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به پنج میلیون و ۳۸۰ هزار خانوار برسد.

همچنین بخوانید

به گفته مومنی، تا پایان بهمن ماه امسال ۱۷ میلیون و ۳۵۳ هزار خانوار شهری و چهار میلیون و ۳۳۵ هزار خانوار روستایی زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اضافه کرد: با ورود گاز به بخش‌های شهری و روستایی زمینه‌ای مناسب برای راه‌اندازی مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که این موضوع در اجرای تعهدات دولت نیز تاثیر بسزایی دارد.

«ورود گاز به هر منطقه‌ای زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، دامداری، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها، مراکز خدماتی و صنایع جدید است و بدون تردید باعث رشد و ایجاد رفاه در آن منطقه می‌شود».

وی یادآوری کرد: به عنوان مثال گازرسانی به خراسان رضوی از مهم‌ترین پروژه‌های گازرسانی اخیر بود که در این منطقه ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی کوره‌های آجرپزی وجود دارد. پایداری گازرسانی به مازندران نیز فرصت مناسبی برای راه‌اندازی گلخانه‌ها و توسعه بخش کشاورزی است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، حجم کل گاز مصرفی در سال ۱۳۹۵ را حدود ۱۹۱ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این رقم صرفه‌جویی در سوخت مایع را نشان می دهد که به جای سوختن به سوی صادرات هدایت شده است و موجب ارزآوری برای کشور و حفظ محیط زیست می‌شود.

میزان تولید گاز در کشور پس از راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی به حدود هشت میلیارد مترمکعب در روز رسیده است که بخش زیادی از آن به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا