صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۳۵ درصدی تولید انواع کاغذ

در ۱۰ ماه امسال تولید انواع کاغذ با رشد ۳۵ درصدی در همسنجی با پارسال، به ۶۴۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزرات صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایش ۹۹ ردیف و گروه کالایی محصولات صنعتی از سوی این دفتر، خاطرنشان کرد: امسال، سال خوبی برای تولید صنایع شیمیایی و سلولزی بوده و بجز نئوپان، در بقیه گروه ها رشد تولید به ثبت رسیده است.

پروین نباتی افزود: در ۱۰ ماه امسال تولید انواع کاغذ با رشد ۳۵ درصدی در همسنجی با پارسال، به ۶۴۰ هزار تن افزایش یافته است؛ در همین پیوند، رشد ۶۶ درصدی تولید کاغذ بسته بندی و ۶ برابر شدن صادرات آن (۷۰ هزار تن صادرات) به ثبت رسید و واردات آن ۵۷ درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: در زمینه کارتن، گرچه در ۲ سال گذشته با وضعیت خوبی مواجه نبودیم، اما در ۱۰ ماه امسال رشد تولید ۲۱.۵۵ درصدی ثبت شد.
نباتی تصریح کرد: در این مدت، تخته فیبر و ام. دی. اف با تولید ۹۹۰ هزار مترمکعبی و رشد ۳۴.۵۵ درصدی، سموم دفع آفات کشاورزی با تولید ۲۹ هزار تنی و رشد ۱۶ درصدی، روغن های موتور و صنعتی (تصفیه اول) با تولید ۳۷۰ هزار تنی و رشد سه درصدی و دوده صنعتی با تولید ۱۰۵ هزار تنی و رشد ۲۳ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در زمینه نئوپان، با وجود تولید ۶۰۰ هزار مترمکعبی، اما با رشد منفی ۱۶۶ درصدی مواجه شدیم که دلیل اصلی آن تغییر سلیقه مصرف کنندگان از نئوپان به ام. دی. اف بوده است.

وی تصریح کرد: در محصولات پتروشیمی، تا پایان دی ماه امسال تولید ۴۴ میلیون تنی و رشد پنج درصدی و در ۱۱ ماه تولید  ۴۹ میلیون تنی و رشد ۶ درصدی در همسنجی با پارسال به ثبت رسید.

نباتی توضیح داد: تا پایان بهمن ماه امسال، ۶.۱ میلیون تن محصولات پلیمری پتروشیمی و ۴۲.۹۹ میلیون تن محصولات غیرپلیمری پتروشیمی در کشور تولید شد.

وی تاکید کرد: در حالیکه بخش صنعت در سال جاری با مشکلاتی نظیر تامین ارز مورد نیاز، تامین مواد اولیه، مشکلات نقدینگی، فشارهای بانکی و افزایش قیمت مواد اولیه مواجه بود، اما در مجموع سالی خوبی برای تولید در این بخش رقم خورد که آمارها موید آن است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا