امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صرفه‌جویی ۱.۲۷میلیارد مترمکعبی آب با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از صرفه جویی ۱.۲۷ میلیارد متر مکعب آب با اجرای ۲۸۸ هزار و ۳۴۱ هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،   عباس زارع با اعلام این خبر گفت: اجرای این سطح از سیستم آبیاری نوین حداقل ۳۰ درصد افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و ۲۵ درصد کاهش مصرف سم، بذر و کود شیمیایی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه ۱۴۶ هزار و ۹۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

همچنین بخوانید

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: علاوه براین، در سال مالی ۹۶ میزان ۱۴۱ هزار و ۳۹۲ هکتار از پروژه های سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی کشور در حال اجرا است.

زارع مجموع پروژه های مربوط به سیستم های نوین آبیاری را در سال جاری ۱۷ هزار و ۳۶۰ مورد عنوان کرد.

وی یادآور شد: برای انجام پروژه های اجرا شده تا ماه گذشته ۱۵۵۹ پیمانکار ذی صلاح، ۳۰۶ مشاور و ۴۲۸ تولید کننده لوله و لوازم و تجهیزات آبیاری مجاز به کارفرمایی بهره برداران استفاده شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، مجموع اراضی تجهیز شده به سیستم های نوین آبیاری از ابتدای اجرای طرح تا پایان بهمن ماه سال ۹۶ را یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۲۹ هکتار عنوان کرد.

به گفته وی استان های فارس با ۲۱ هزار و ۷۵۷ هکتار، اصفهان ۱۲ هزار و ۴۲۳ هکتار و همدان با ۷۷۱۴ هکتار بیشترین سطح اجرای سیستم آبیاری نوین را به خود اختصاص داده اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا