انرژیچندرسانه‌ایصوت

قرارداد جدید ۵ دانشگاه با وزارت نفت + صوت

مدیر کل ارتباطات با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد قراردادهای پژوهشی اکتشافات میادین نفتی میان وزارت نفت و پنج دانشگاه کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد سعید سیف در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این قراردادهای پژوهشی در حوزه اکتشاف میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌های خوارزمی، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، فردوسی مشهد و صنعتی شاهرود منعقد شده است.

وی همچنین اظهارداشت: اکتشاف از حوزه های راهبردی در صنعت نفت به شمار می رود.

همچنین بخوانید

مدیر کل ارتباطات با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به این جمله که نفت صنعت اول کشوراست، گفت: خوشبختانه رویکرد مثبتی امروز بین صنعت مزبور با دانشگاه ها و حوزه های پژوهش در مملکت برقرار شده است.

وی در ادامه افزود: طی چند ساله گذشته ۲۱ پروژه کلان و مهم را بین دانشگاه ها و وزارت نفت منعقد و هم اکنون در حال اجراست.

سیف به رادیو اقتصاد بیان داشت: این پروژه ها شامل حوزه های بالا دست و پائین صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: نخستین قرارداد همکاری وزارت علوم با وزارت نفت در حوزه ازدیاد برداشت از میادین نفت بوده است.

مدیر کل ارتباطات با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این قرارداد مربوط به حوزه های بالا دستی صنعت نفت بوده که با همکاری دو مجموعه مورد نظر و پیگیری مناسب دانشگاه‌ها هم اکنون در حال اجراست.

وی افزود: قرارداد دوم وزارت نفت با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مربوط به حوزه های پائین دستی صنعت نفت است.

سیف یادآورشد: در این قراردادها تمرکز بر تولید، خلق و بهبود فرآیندهای مهمی چون تولید متانول، اوره، آمونیاک، شیرین‌سازی گاز و بخشی از تصفیه نفت بوده که با همکاری دانشگاه‌ها اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا