بورسبورس اوراق

سبزپوشی یک‌دست شاخص/ حمایت تمام قد حقوقی‌ها از نمادهای شاخص‌ساز

بورس تهران معاملات امروز را در فضایی کاملا متفاوت از روزهای اخیر آغاز کرد. با گذشت نزدیک به دو ساعت از شروع دادوستدها شاهد جوی آرام و البته متاثر از حمایت حقوقی‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران تا این لحظه دماسنج بازار با رشد ۱۹۰ واحدی (افزایش ۰.۲۰ درصدی) از کف کانال ۹۶ هزار فاصله گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۲۰ واحد افزایش (رشد ۰.۱۱ درصد) به ارتفاع ۱۷ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. در این بین تاکنون ۴۶۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان در ۴۰ هزار نوبت داد وستد شده است.

گفتنی است گروه‌های خودرویی، کانه‌های فلزی و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» هرکدام به ترتیب ۳۱، ۲۴ و ۲۰ واحد شاخص را افزایش داده‌اند. از سویی دیگر نمادهای «ونیکی»، «کروی» و «فاراک» تا کنون بیشترین افت را به شاخص تحمیل کردند.

در جریان معاملات امروز نمادهای «وبیمه» و «غاذر» به منظور شفاف‌سازی در خصوص برگزاری مزایده متوقف شدند. همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن (وصنعت) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف می‌شود. از سویی دیگر نماد معاملاتی شرکت کیسون (کیسون) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۳۱ درصدی به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان و نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان (وگستر) پس از شفاف‌سازی در خصوص نوسان بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، امروز بازگشایی شد.

آیفکس هم امروز در محدوده‌های مثبت به کار خود ادامه می‌دهد و با رشد ۴.۲ واحدی به ارتفاع یک هزار و ۸۴ واحد رسید. در بازار فرابورس نیز تا این لحظه ۱۱۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱ میلیارد تومان دادوستد شده است. گفتنی است نمادهای «میدکو»، «هرمز» و «ارفع» بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشته‌اند.

همچنین در فرابورس امروز شاهد عرضه «اخزا۶۰۴۴»٬ «اخزا۶۰۷۴» و «سخاب۷۴۷۴» خواهیم بود. میزان ۲.۶۵ درصد از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی (مرحله چهارم) با تاریخ سررسید ۲۰ آبان ماه ۹۸ در نماد معاملاتی «اخزا۶۰۴۴» و میزان ۴.۳۹ درصد از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید ۱۰ دی ماه ۹۷ در نماد معاملاتی «اخزا۶۰۷۴» و  ۳۱۳ هزار و ۱۸۰ ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۷۴» با تاریخ سررسید ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۷ ٬ امروز از طریق عرضه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه می‌شود.

 

 

منبع
اقتصاد.آنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا