اقتصاد کلانبانک

اخذ مالیات بر مازاد دارایی بانکها بر اساس قانون است

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که اخذ مالیات بر مازاد دارایی بانکها بر اساس قانون است گفت: این که کمیته ای تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص اخذ مالیات از دارایی های مازاد بانک ها گفت: موضوع اخذ مالیات بر دارایی های بانکها بر اساس قانون رفع موانع تولید که مصوب مجلس است صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی مکلف است املاک مازاد بانکها را به سازمان امور مالیاتی معرفی کند گفت: بانک مرکزی اموال مازاد بانکها را به سازمان معرفی کرد و بر اساس این اطلاعات بانکهایی که دارای اموال مازاد بودند شناسایی شدند و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

قائم مقام سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه طبق قانون بانک مرکزی باید ابتدا اموال مازاد را اعلام کند و سپس سازمان امور مالیاتی به بررسی آن بپردازد گفت: بانک مرکزی دارایی ها را اعلام کرده است و مستندات آن موجود است بنابراین این کلام که گفته می شود سازمان امور مالیاتی از جانب خود به بررسی این املاک می پردازد جایگاهی ندارد و مستندات آن نیز موجود است و سازمان امور مالیاتی نه اجازه دارد بدون قانون مالیاتی را طلب کند و نه اجازه بخشش و معافیت آن را دارد.

قاسم پناهی با بیان این که اخذ مالیات بر مازاد دارایی بانکها بر اساس قانون است گفت: این که کمیته ای تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود در قانون تعریف نشده است.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا