چندرسانه‌ایصنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

آجیل و خشکبار قیمت مصوب ندارد +صوت

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: در حال حاضر قیمت مصوبی برای فروش آجیل و خشکبار در کشور وجود ندارد بلکه بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا نرخ این محصولات تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی احمدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طبق قانون آجیل فروشان می توانند روی فاکتور خرید محصولات مورد فرآوری ۱۰ درصد سود لحاظ کنندضمن اینکه امکان دریافت سود ۱۰ درصدی روی فاکتور محصولات خام برای فرآوری آنان نیز وجود دارد.

وی همچنین اظهارداشت: بازار آجیل و خشکبار در روزهای پایانی سال از رونق بسیارخوبی برخوردار است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: ایران یک کشور چهار فصل است بنابراین آجیل و خشکبار در تمامی فصول تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد آجیل و خشکبار مورد نیاز کشور بصورت داخلی و تنها ۲۰ درصد مربوط به واردات است.

احمدی تصریح کرد: بادام هندی عمده واردات آجیل ایران را تشکیل می دهد چرا که این محصول به هیچ وجه در کشور تولید نمی شود.

وی اضافه کرد: بعلاوه تولید اقلامی مثل مغز گردو، بادام درختی و غیره در داخل به اندازه مصرف نیست بنابراین برای حفظ و تعادل بازار و کنترل قیمت ها به ناچار این اقلام نیز به مملکت وارد می شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در ادامه تعداد عمده فروشان آجیل و خشکبار در شهر تهران را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: فاکتورهای رسمی این واحدها برای اتحادیه و بازرسان معلوم و مشخص است.

وی با بیان اینکه بازار آجیل شب عید به شدت زیر ذره بین بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و غیره قرار دارد، اظهارداشت: این کنترل و نظارت ها پایان سال خوبی در بحث آجیل و خشکبار برای مردم رقم زده است.

احمدی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تصریح کرد: امسال شکایت ها از بازار آجیل شب عید نسبت به سنوات قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است.

وی در ادامه یادآورشد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی در بازار آجیل و خشکبار می توانند با شماره تلفن ۳۳۱۱۲۳۱۳ واحد بازرسی این اتحادیه تماس حاصل کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا