بورسبورس انرژی

نخستین عرضه میکس ریفورمیت گرید B پتروشیمی بندرامام

 

در جریان معاملات روز سه شنبه (۱۵ اسفند ماه ۹۶)، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد “سمپنا ۹۷۱″، ۱۶۹هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۹۹ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال و در نماد “سنفت۹۷۱” ۳۴ هزار و ۲۲۲ قرارداد با ارزش بیش از ۱۰۱ میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند.،

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این روز بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله یک میلیون و ۴ هزار قرارداد معادل ۱۴ میلیون و ۳۶۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از  ۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال بود. در روز سه شنبه، نمادهای بارپیک و میان‌باری با متوسط قیمت ۳۱۵ و  ۲۵۵ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

خاطر نشان می‌ شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۶ فروردین ۹۷ گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۹ اسفند ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۱۹ اسفند ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

همچنین در روز سه شنبه در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای سی اس او پالایش نفت شازند و برش سنگین پتروشیمی نفت شازند، متانول پتروشیمی شیراز، حلال ۴۱۰ پالایش نفت آبادان و پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی عرضه شدند.

هیدروکربن سبک ساینا شیمی بهشت، آیزوفید پالایش نفت تبریز و گاز مایع پالایش گاز سرخون و قشم نیز در رینگ بین الملل عرضه شدند که حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی این روز (۱۵ اسفند ماه) ۹ هزار و ۱۹۵ تن و به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال است.

و اما طی روز کاری جاری (چهار‌شنبه ۱۶ اسفند ۹۶) در بازار فیزیکی، کالاهای پروپیلن پالایش نفت شازند، نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان، گاز مایع پالایش گاز فجرجم و میکس ریفورمیت گرید B پتروشیمی بندرامام در رینگ بین الملل عرضه خواهند شد.

این نخستین عرضه میکس ریفورمیت گرید B پتروشیمی بندرامام در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران خواهد بود.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا