اقتصاد کلان

گردش مالی کارمندان و کارگران در پایان سال چقدر است؟

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به ایام نوروز تب و تاب مردم برای خرید شب عید از آجیل و شیرینی گرفته تا پوشاک و لوازم ضروری منزل بیشتر می‌شود.
 
در این شرایط سرپرستان خانوار تمامی حقوق و مزایای پایان سال خود را به بازار برده و خرید می‌کنند تا جایی که هر ساله میلیارد‌ها تومان در شب‌های نزدیک به نوروز خرج می‌شود.
 
 
این در حالی است که آماری از سبد کالایی مردم وجود ندارد، زیرا هر یک از خانوار‌ها به نسبت نیاز خود اقلام متفاوتی را خریداری می‌کنند که برای برخی خوراکی و پوشاک در اولویت است و برای برخی دیگر کالا‌های لوکس که مورد دوم در شرایط فعلی اقتصاد و درآمد‌ها عده محدودی را شامل می‌شود.
 
به گفته زارع عضو کمیبیون اقتصادی مردم دست کم ۸۰ هزار میلیارد تومان در بازار شب عید هزینه می‌کنند که از این رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به سه میلیون کارمند دولت است.
 
گردش مالی کارمندان و کارگران در پایان سال چقدر است؟
 
وی در ادامه افزود: در سال ۹۴ کالا‌های وارداتی ۱۳ درصد کالا‌های مصرفی شب عید مردم را به خود اختصاص دادند.
 
در این رابطه طاهری کارشناس اقتصادی در گفت و گو با آرمان اقتصادی، خصوص روند تحلیل روند خرید مردم در روز‌های پایانی سال به نسبت درآمد آن‌ها گفت: کارمندان و کارگران در شب‌های پایانی سال حدود حدود ۶۰ میلیارد تومان صرف خرید اقلام مربوط به سبد خانوار می‌کنند که این رقم معادل ۲۳ درصد دریافتی سالانه کل این افراد است.
 
گردش مالی کارمندان و کارگران در پایان سال چقدر است؟
 
وی در ادامه افزود: رقم خرج شده در روز‌های پایانی سال جداری از میزان پس انداز مردم است و به همین مردم سعی می‌کنند تا بهترین کالا‌ها را با توجه به میزان نقدینگی در سبد کالایی عید خود قرار دهند.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در روز‌های پایانی سال بهترین فرصت برای حمایت از تولید کالای ایرانی است و بیش از سه میلیون صنوف کشور کارگران ایرانی چشمشان به دست مردم است.
 
گردش مالی کارمندان و کارگران در پایان سال چقدر است؟
 
طاهری یادآور شد: ۲۰ درصد فروش سالانه اصناف و تولیدات داخلی به روز‌های پایانی سال مربوط می‌شود که با استقبال بیشتر مردم از کالای ایرانی نیز تولید و اشتغال تقویت می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال خفه کردن تولید کننده داخلی است و مجلس باید این قانون و قوانین مربوط به کارگران را اصلاح کند.

همچنین بخوانید
 
گردش مالی کارمندان و کارگران در پایان سال چقدر است؟
 
گفتنی است با نزدیکی هر چه بیشتر به ایام نوروز و افزایش تقاضای مردم برای خرید انواع کالا، بهتر است کالای ایرانی جایگزین خارجی‌ها شود تا در این راستا اشتغال و تولید داخلی رونق گیرد.
 
انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا