بین الملل

خیز چین برای تصاحب بزرگترین منطقه آزاد مالی جهان

طبق گفته مقامات محلی، ۴ بانک بزرگ چین موفق شده‌اند ارزش دارایی‌های خود در خاورمیانه را از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۳۳.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، طبق گفته مقامات محلی، ۴ بانک بزرگ چین موفق شده‌اند ارزش دارایی‌های خود در خاورمیانه را از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۴ به ۳۳.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش دهند.

در پایان ربع سوم سال ۲۰۱۷، چهار بانک بزرگ چین ۲۲ درصد کل دارایی‌های مرکز مالی بین‌المللی دبی (دی‌آی‌اف‌سی) را که ۱۸۰ بانک و ۱۹۵ شرکت مدیریت سرمایه، از سراسر جهان در آن شرکت دارند، به خود اختصاص دهند. این مساله در گزارش اخیر دی‌آی‌اف‌سی آمده است.

همچنین بخوانید

شعبه مرکزی خاورمیانه هر چهار بانک چینی که نام‌های آنها بانک تجارت چین (آی‌سی‌بی‌سی)، بانک عمران چین، بانک کشاورزی چین و بانک چین، می‌باشد در مرکز مالی آزاد دبی قرار دارد.

رییس دی‌آی‌اف‌سی، عیسی کاظم، اعلام کرد که ۲ بانک چینی دیگر تمایل دارند در بزرگترین مرکز مالی آزاد خاورمیانه شعبه تاسیس کنند.

در سال ۲۰۱۴ چین به بزرگترین شریک تجاری دبی تبدیل شد. تقریبا ۳۰۰ هزار نفر چینی در امارات متحده زندگی می‌کنند، درحالی که بیش از ۴۰۰۰ تجارت چینی در این کشور حاشیه خلیج فارس شعبه دارند.

تعداد شرکت‌های مالی ثبت شده در دی‌آی‌اف‌سی، ۶ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت و به ۴۷۳ شرکت رسید. ۱۱ درصد این شرکت‌ها از آسیای شرقی، ۳۶ درصد از خاورمیانه، ۳۳ درصد از اروپا و ۱۰ درصد از آمریکا بوده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا