امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ پیش‌پرداختی را به بوئینگ ارائه نکرده‌ایم/ شرکت آمریکایی پیگیر صدور مجوزهای اوفک برای هواپیماهای جدید است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با بیان اینکه بر زمین‌گیر کردن هواپیماهای شرکت آسمان تابع قوانین سازمان هواپیمایی هستیم، گفت: شرکت بوئینگ پیگیر صدور مجوزهای اوفک برای فروش هواپیما به شرکت آسمان است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، ولی آذروش در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تعیین و تکلیف قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ و همچنین علت دستور سازمان هواپیمایی مبنی بر توقف پروازهای ATR آسمان اظهار داشت: اگر سازمان هواپیمایی تشخیص دهد که هواپیماهای ATR و یا سایر هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان به هر دلیلی باید زمین‌گیر شوند و پرواز آنها متوقف شود ما از سیاست‌های سازمان هواپیمایی کاملا تبعیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی هم از قوانین بین‌المللی ایکائو تبعیت می‌کند و تمام این موضوعات پذیرفته شده است.

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا ادامه داد: تا به امروز مشکلی در قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما بین شرکت آسمان و بوئینگ وجود نداشته و این قرارداد به قوت خود باقی مانده است، گفت: شرکت بوئینگ هم مسوول تامین فاینانس این قرارداد و هم مسوول پیگیری صدور مجوزهای مورد نیاز از اوفک است.

آذروش افزود: البته رئیس جمهوری آمریکا یک فرد غیرقابل پیش‌بینی است که ثبات در تصمیمات ندارد و به همین دلیل هم امروز مشکلاتی را برای قرارداد بین ایران ایر و بوئینگ به وجود آورده است اما قرارداد آسمان با این شرکت همچنان پابرجاست.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در این قرارداد و همکاری پیش نمی‌آید گفت: مدل هواپیمایی که قرارداد آن بین شرکت آسمان و بوئینگ به امضا رسیده است ۷۳۷ مکس است که از پرفروش‌ترین هواپیماهای دنیا محسوب می‌شود به همین دلیل صف انتظار برای تولید آن نسبت به سایر هواپیماها بیشتر است و اگر هم همین الان مجوزهای اوفک صادر شود مدت زمان طولانی برای تحویل این هواپیماها خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در قرارداد بین بوئینگ و شرکت آسمان قرار نیست قبل از صدور مجوزهای اوفک هیچ پیش‌پرداختی به شرکت سازنده هواپیما ارائه شود بنابراین تاکنون هیچ پولی را بابت این قرارداد پرداخت نکرده‌ایم و قرار بر این است که خودِ شرکت بوئینگ پیگیر دریافت مجوزها از سوی اوفک باشد.

آذروش با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان هوایی در کشورمان گفت: این حق مردم است که بتوانند از خدمات هوایی مدرن بهره‌مند باشند اما باید توجه داشته باشیم که عمر هواپیما و قطعات آن نسبت به ساعت پرواز تعیین می‌شود. بنابراین اینکه حتما هواپیمای نو وارد ناوگان شود مطرح نیست.

وی همچنین درباره اورهال کردن و تعمیر موتور هواپیماهای شرکت آسمان اظهار داشت: اخیرا ۱۲ موتور هواپیما در شرکت آسمان تعمیر و اورهال شد و توانستیم این تعداد موتور هواپیما را احیا کنیم.

آذروش با بیان اینکه در امور هوانوردی شرکت آسمان تابع قوانین سازمان هواپیمایی است، گفت: بدون تایید و مجوز سازمان هواپیمایی هیچ پروازی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا که شرکت هواپیمایی آسمان هم یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ محسوب می‌شود درباره سانحه اخیر هواپیمای تهران – یاسوج اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما روز گذشته پیدا شد و کارشناسان در حال بررسی و بازخوانی جعبه سیاه هستند. اگر تشخیص داده شود که مراحل بازخوانی جعبه سیاه باید در فرانسه (به عنوان شرکت سازنده هواپیماهای ATR) انجام شود نسبت به انتقال جعبه سیاه به این کشور اقدام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان را احیا کنیم و تعداد هواپیماهای فعال این شرکت را از هشت فروند به ۲۸ فروند رسانده‌ایم.

شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با اشاره به احیای تولیدات ملی و ایجاد مشاغل مولد اظهار داشت: شعار ما در این شرکت ایجاد مشاغل مولد در راستای احیای تولید است و از همین رو نسبت به احیای برند کفش ملی اقدام کرده‌ایم و قرار بر این است که با شرکت اروپایی تیکرز برای تولید مشترک کفش در ایران قراردادی را منعقد کنیم.

وی تاکید کرد: تنها در یکی از مجموعه‌های شرکت آتیه صبا توانسته‌ایم بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم و در حال حاضر این تعداد افراد به صورت غیرمستقیم در مجموعه‌ کفش ملی مشغول به کار هستند.

آذروش تاکید کرد: خط قرمز ما در مجموعه کفش ملی واردات کفش‌های خارجی است و فروش کفش‌های چینی در فروشگاه‌های کفش ملی صحت ندارد.

همچنین شالباف مدیرعامل شرکت کفش ملی با اشاره به احیای برند کفش ملی اظهار داشت: در چند سال اخیر شکافی بین علایق و سلایق مردم و تولیدات و محصولات کفش ملی ایجاد شده بود که امروز با تولید محصولات و تولیدات متنوع سعی کرده‌ایم این شکاف مرتفع شود.

شالباف ادامه داد: در حال حاضر در بخش تولید به سمت سیاست‌های غیرمتمرکز روی آورده‌ایم و با ۱۶۰ تولیدکننده کفش تحت لاینسز کفش ملی قرارداد همکاری داریم.

وی با تکمیل خبر فروش کفش‌های چینی در فروشگاه‌های کفش ملی گفت: شعار ما حمایت از تولید داخل است. برای تولید محصول مشترک با شرکت اروپایی کیکرز قرارداد منعقد کرده‌ایم اما هرگز کفش چینی در فروشگاه‌های این برند به فروش نرسیده است.

وی با بیان اینکه زمانی کفش ملی پوتین ارتش شوروی سابق را تولید و تامین می‌کرد، گفت: هر چند که در طول چند سال گذشته از صادرات کفش ملی غافل بوده‌ایم اما امروز صادرات کفش ملی به عراق و افغانستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا