اقتصاد کلان

شمار امضاکنندگان طرح «اعاده اموال نامشروع» ۱۵۰ نفر شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیری که از اطلاعات برای ثروت‌اندوزی خود استفاده کرده باید علاوه بر بازگرداندن اموال تحت تعقیب قضایی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر تعداد امضاهای موافق این طرح از ۱۵۰ امضا گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع یک طرح مترقی، در جهت رفع آلام مردم و مبارزه با فساد و تبعیض است، گفت: این یک امر واضح است که هیچ کس نمی‌تواند یک‌شبه میلیاردر شود مگر اینکه از مقام و منصب خود سوء استفاده کرده باشد، از سوی دیگر شاهد این هستیم که بسیاری از مدیران با استفاده از رانتهای مختلف اطلاعاتی ثروتهای بادآورده کلانی برای خود ایجاد کرده‌اند که با اجرای این طرح می‌توان اموال نامشروع را به بیت المال بازگرداند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که از اطلاعات برای ثروت‌اندوزی خود استفاده کرده باید علاوه بر بازگرداندن اموال تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

همچنین بخوانید

به‌گفته حاجی‌دلیگانی اگر ثروت مسئولان بیش از آنچه که باید باشد اعتماد عمومی نسبت به مدیران از دست می‌رود و این عامل مانع از پیشرفت کشور خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد، سوء استفاده از مقام برای مال‌اندوزی، کسب ثروت نامشروع، برای مدیران، نمایندگان و قضات خیانت به مردم، شهدا، نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه، این طرح در راستای اصل ۴۹ قانون اساسی مطرح شده است گفت: در این طرح دارایی همه مسئولان و خانواده‌های آنها حسابرسی خواهد شد و اموال نامشروع به بیت المال بازمی‌گردد.

به‌گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هرچند تاکنون تعداد نمایندگان حامی این طرح به ۱۵۰ نفر رسیده اما با توجه به فضای رسانه‌ای مثبتی که ایجاد شده این احتمال هم وجود دارد که تعداد امضاها تغییر کند.

وی در انتها از حمایت و پیگیریهای رسانه‌های انقلابی نسبت به این طرح تشکر کرد.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا