چندرسانه‌ایخودروصنعت، معدن، تجارتصوت

افزایش تعرفه های وارداتی در آمریکا +صوت

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: در حال حاضر جهت گیری تعرفه های وارداتی در آمریکا به سمت افزایشی است.

میرهادی رهگشای در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حمایت از تولید داخلی از جمله شعارهای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست.

وی همچنین اظهارداشت: دولتمردان آمریکایی در مورد حمایت از تولید داخلی یکی از راهکارهای که در دستور کار خود قرار داده اندبحث مدیریت واردات از طریق اعمال تعرفه است.

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: دونالد ترامپ یکی از مشکلات اساسی کشور آمریکا را کسری تراز تجاری خارجی از جمله کشور چین، ممالک اروپایی، آمریکای شمالی و جنوبی می داند و به همین دلیل تعرفه کالاها را به بهانه ها ی مختلف از جمله تعرفه های ضد دامپینگ افزایش داده است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته بطور رسمی بدون قیدی مثل تعرفه ضد دامپینگ و بهانه های دیگر تعرفه کالای ماشین لباسشویی و سلول های خورشیدی را افزایش داد.

رهگشای بیان داشت: پس از این کالاها گمانه زنی در مورد رشد تعرفه دیگر اقلام از جمله فولاد و آلومینیوم نیزمطرح شده است.

وی تصریح کرد: اروپایی ها می گویند «اگر آمریکا بخواهد بدون مستثنی کردن ممالک اروپایی تعرفه این کالاها را افزایش دهد بطور قطع و یقین با اقدام متقابل رو به رو خواهد شد».

کارشناس اقتصاد بین الملل در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا باید اروپا را در این قضیه مستثنی کند، یادآورشد: بالاخره آمریکا از حیث سیاسی و تجاری هم پیمان اروپا است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا