ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کنترل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم تا دو ماه آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر استفاده خاص‌منظوره از جویشگرهای بومی، این جویشگرها را به عنوان فرصت و پیش فرضی برای طرح اینترنت کودکان قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت برتری دادن جویشگرهای داخلی بر انواع خارجی، اظهار کرد: از موتورهای جست‌وجوی بومی می‌توان در چرخه اینترنت و کودک استفاده کرد تا درنهایت بتوان جویشگرهای داخلی را تقویت کرد. در حال حاضر دو درصد از جست‌وجوهای انجام شده توسط جویشگر بومی “پارسی‌جو” بوده است که می‌توان با استفاده و انتقال زیرساخت‌های تجاری این جویشگرها را تقویت کرد.

وی با بیان این‌که فضای مجازی و فناوری اطلاعات یک اقتصاد دارد که هر یک از این زیر سیستم‌ها هم در آن یک سهمی دارند، ادامه داد: همان رویکردهایی که در عرصه صنعت وجود دارد، در فضای مجازی هم باید وجود داشته باشد. در این حوزه تجاری‌سازی، برندسازی و پاسخگویی به مشتریان بسیار مهم است. راهکار این هدف اتخاذ سیاست‌های بازاریابی برای محصولات داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به برخی موارد گزارش شده در مورد سوء‌استفاده از برخی CPU‌ها برای استخراج ارز الکترونیک، اظهار کرد: در این زمینه در حال جمع‌آوری مستندات هستیم و به محض احراز تخلف به مراجع قضایی اعلام خواهیم کرد. این مستندات را قرار است مرکز ماهر تحویل دهد.

آذری جهرمی با اشاره به دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در موضوع کنترل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، بیان کرد: یک زمان‌بندی حداکثر دو ماهه برای اجرای این دستورالعمل تعیین شده است، با این حال در حال حاضر هم کنترل‌ها نسبت به حذف شماره‌های مزاحمت تبلیغاتی بیشتر شده است اما برخی از این مزاحمت‌ها از طریق خطوط تلفن همراه شخصی است که حجم زیادی دارند و البته کنترل همه آنها نیاز به زمان دارد.

وی با ابراز امیدواری از پیاده‌سازی سامانه‌های اپراتورها برای کنترل تبلیغات پیامکی بر ضرورت حفظ حریم شخصی و شهروندی شهروندان تاکید کرد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا