خودروصنعت، معدن، تجارت

وزارت صمت به دنبال راهکار آزادسازی خودروهای مانده در گمرک +سند

بر اساس نامه های به دست آمده از وزارت صمت، این وزارتخانه قصد دارد اجازه ترخیص خودروهای موجود در گمرک را با شرایطی خاص صادر کند.

بر اساس نامه ای که به امضای مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت رسیده است، این سازمان پیشنهاد ترخیص خودروهای موجود در گمرک را با شرایطی خاص و با تایید مقامات وزارت صمت به وزیر صنعت ارائه کرده است. بر اساس این نامه، پیشنهاد شده است تمامی خودروها حتی خودروهای با ارزش بالای ۴۰ هزار دلار که بدون ثبت سفارش وارد گمرک شده اند نیز امکان ترخیص داشته باشند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عصر خودرو، این نامه همچنین در مورد خاص شرکت افراموتور نیز پیشنهاد ترخیص خودروها با تایید معاونت امور اقتصادی و بازرگانی و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را داده است.

این نامه در ۱۶ دی ماه با امضای خسروتاج در اختیار وزیر صنعت قرار گرفته است و پس از آن مشاور وزیر نیز سه روز بعد این پیشنهاد را تایید کرده است.

پیش از این علیلو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور نیز با اشاره به تخلفات انجام گرفته در فرآیند ثبت سفارش، از رویه جاری در وزارت صمت انتقاد کرده بود.

سند واردات خودرو

سند واردات خودرو

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا