بانک و بیمهطلا و ارز

تجار کدام ارزها را می‌توانند الکترونیکی بخرند؟

به غیر از ین ژاپن، وون کره جنوبی و بات تایلند امکان خرید الکترونیکی تمام انواع ارز برای تجار فراهم شده است. البته از روز گذشته برای ثبت سفارش با دلار آمریکا نیز ممنوعیت‌هایی وضع شده است.

رای ثبت سفارش واردات مدتی است تجار به استفاده از ارز به شیوه بانکی ملزم شده‌اند. از روز دوشنبه، هفتم اسفندماه نیز امکان خرید الکترونیکی ارز مهیا شده و تجار توانستند به شیوه الکترونیکی درخواست‌ خرید ارزهای دارای نوع یورو و یوان را ثبت کنند. همچنین اعلام شد در حال حاضر درخواست‌های خرید ارز برای صرافی‌های بانکی ارسال می‌شود و به مرور زمان صرافی‌های غیربانکی نیز به سیستم اضافه خواهند شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، اما به تازگی اعلام شده علاوه بر این موارد امکان خرید الکترونیکی تمام ارزها به غیر از سه مورد ین ژاپن، وون کره جنوبی و بات تایلند فراهم است. البته روز گذشته نیز از ممنوعیت ثبت سفارش با دلار آمریکا خبر داده شد و ثبت سفارش با دلار ممنوع شد.

در هفته‌های گذشته به واسطه تغییرات ایجاد شده در سامانه ثبت‌سفارش و به دنبال آن عدم پاسخگویی بانک‌ها بسیاری از تجار در تامین ارز برای ترخیص کالای خود با مشکلات متعدد مواجه شدند.

در آن مقطع بر روی سامانه ثبت سفارش تجار ملزم بودند یکی از گزینه‌های ارز از طریق بانکی یا غیر بانکی را انتخاب کنند، اما در صورت انتخاب گزینه غیربانکی بلافاصله درخواست آنها رد می‌شد. بر همین اساس واردکنندگان انواع کالا ملزم به انتخاب گزینه تامین ارز از طریق بانک‌ می‌شدند، اما هنگام مراجعه به شعب بانک‌های مختلف مسوولان و متصدیان بانک‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده و تاکید می‌کردند مصوبه‌ای به دست آن‌ها نرسیده است.

پس از گذشت مدتی از عملیاتی شدن خرید الکترونیکی ارز اعلام شد که با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی بخش خرید الکترونیکی ارز در سامانه عملیاتی شده و کاربران می‌توانند از روز دوشنبه، هفتم اسفندماه درخواست خرید ارز خود از صرافی‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا