انرژی

اعلام آمادگی شورای شهر برای توسعه سامانه‌های ذخیره اضطراری آب در تهران

رییس شورای شهر گفت: این‌ آمادگی در شورای شهر وجود دارد تا با شرکت آب و فاضلاب برای احداث سامانه‌های ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران مشارکت کنند، اما باید قبل از اجرای پروژه‌ها تمامی ابعاد کار مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن هاشمی در مراسم افتتاح دومین سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران با بیان این‌که در حوادث غیرمترقبه باید به نیازهای ابتدایی شهروندان توجه شود، اظهار کرد: تأمین آب شرب یکی از نیازهایی است که باید در همان روزهای ابتدایی برطرف شود.

وی با اشاره به اقدام شرکت آب و فاضلاب برای ایجاد سامانه ذخیره اضطراری آب، ادامه داد: قطعا این اقدام می‌تواند گام مهمی برای حل پازل مدیریت بحران کشور باشد.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه در زمان وقوع یک حادثه موضوعات زیادی بزرگنمایی می‌شود، اما پس از رفع مشکل تمام آن مسائل از اذهان پاک می‌شود که از نظر من این پروژه نیز یکی از همان پروژه‌ها است.

هاشمی با بیان این‌که در حال حاضر در کشور ژاپن این پروژه از سال‌های قبل اجرا و توسعه یافته است، گفت: علی‌رغم این‌که در تهران نیز ایجاد سامانه آب اضطراری از سال ۸۰ استارت خورد اما تاکنون نتیجه زیادی حاصل نشده است، اما امید دارم که با رویکرد یکپارچه‌سازی مدیریت شهری بتوان به دنبال توسعه این مخازن در سطح استان تهران بود.

وی علت به نتیجه نرسیدن گسترده این طرح را جزیره متعدد تصمیم‌گیری در کشور دانست و افزود: اگر بتوان مدیریت یکپارچه شهری را ساماندهی کرد قطعا بسیاری از طرح‌ها با سرعت بیشتری عملیاتی خواهند شد.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از نگرانی‌هایی که برای اجرای این پروژه وجود دارد این است که گسترش این طرح در تهران به ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که اگر اعتبار آن در طول زمان مشخصی انجام نشود و طرح‌ها نیمه‌ تمام باقی‌ بمانند باعث ایجاد ناامیدی در مردم می‌شود.

هاشمی راه‌حل این مساله را ارزیابی این طرح در ابعاد مختلف دانست و افزود: در زمان بحران نه تنها در حوزه آب بلکه در حوزه‌های دیگر همچون برق، مخابرات، سوخت و معابر شهری دچار مشکل خواهیم شد، لذا صراحتا باید اعلام کرد که تنها راه‌حل این مشکلات ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود صیانت از منابع آبی کشور به ویژه تهران را یکی از اولویت‌ها دانست و افزود: با توجه به اسکان زیاد جمعیت در تهران اگر صیانت منابع آبی درست انجام نشود قطعا با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به کسانی که مصرف بی‌رویه آب دارند رویکرد مقابله‌ای جدی‌تری داشته باشد به گونه‌ای که با افزایش تعرفه برای این دسته از مشترکان بتواند میزان مصرف آب را مدیریت کند.

هاشمی با بیان این‌که شورای شهر تهران در این زمینه قطعا با شرکت آب و فاضلاب همکاری‌های لازم را خواهد داشت، گفت: شورای شهر تهران آمادگی این را دارد تا مشکلات حوزه آب را تا آنجایی که برعهده او گذاشته شده است برطرف کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا