بین الملل

۱۲۷ کشور جهان خواهان خرید ارز دیجیتال ونزوئلا شدند

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که سرمایه‌گذارانی از ۱۲۷ کشور جهان خواهان خرید پترو، ارز دیجیتال ونزوئلایی با پشتوانه نفت، می‌باشند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، اعلام کرد که سرمایه‌گذارانی از ۱۲۷ کشور جهان خواهان خرید پترو، ارز دیجیتال ونزوئلایی با پشتوانه نفت، می‌باشند.

هفته گذشته مادورو اعلام کرد که فروش اولیه ارز دیجیتالی ونزوئلایی، ال‌پترو، تا به حال به ۷۳۵ میلیون دلار رسیده است.

همچنین بخوانید

مادورو در طول سخنرانی خود در مراسمی در کاراکاست گفت: پترو آینده ونزوئلا و جهان است. این ارز دیجیتال به آینده اقتصاد تولید و فاینانس در منطقه مربوط است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین اعلام کرد که در کل ۸۷۲۰۰ کاربر متقاضی خرید ال‌پترو شدند که از این تعداد ۳۵۲۰ مورد را شرکت‌ها تشکیل می‌دهند. برخی از این تقاضاهای متعدد از استرالیا، آلمان، بلاروس، برزیل، کوبا، اسپانیا و همچنین آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی می‌باشند.

در ۲۱ فوریه ونزوئلا رسما معاملات پترو را آغاز کرد و این ارز دیجیتال در اولین روز پیش‌فروش خود، ۷۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

قبلا نیکولاس مادورو ابراز امیدواری کرده بود که ارز دیجیتال جدید به جایگزینی برای ارز این کشور، بولیوار، که در طول سال‌ها بحران اقتصادی به شدت ارزش خود را از دست داده‌ است، تبدیل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا